کارشناس اقتصادی در گفتوگو با پانا:
معلمان روشهای کارآفرینی و خلاقیت را با کارهای ساده آموزش دهند
تهران(پانا)- کارشناس اقتصادی اظهار کرد معلمان روشهای کارآفرینی و خلاقیت را با کارهای ساده آموزش دهند. از مجموعه آموزشهای ارزندهای که دانشآموزان در هر مقطع تحصیلی باید فرابگیرند که میتواند زمینهساز کسب و کار آینده آنها باشد، درک مفاهیم اقتصاد خرد و کلان جامعه به روش سادهتر است.
عبدالخالق لطیفی، کارشناس اقتصادی در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «در واقع ما به یک سه پایه معلم در زمینه اقتصاد که مامور تدریس مفاهیم کسبوکار در زمینههای اقتصادی است، نیاز داریم تا بتوانند به دانشآموزان روشنگری و تدریس کنند و دانشآموزان جوان ما را به سمت کسبوکار بهتر در آینده سوق دهند.»
لطیفی گفت: «این موضوع در خصوص آموزشهای مرتبط با آموزشهای خرد قابل ملاحظه است. از جمله این آموزشها، مطالعه ساز و کارهای بازارها و آشنایی با بازار سرمایه و سرمایهگذاری و همچنین آموزش اقتصاد رفتاری از جمله بررسی رفتار اقتصادی انسان، است.»
وی ادامه داد: «در واقع در اقتصاد خرد، مدلهای اقتصادی مختلف که از رفتار و انتخابها و تصمیمات مشاهده میشود را استخراج میکند که این کار موجب اصلاح مدلهای قبل خواهد شد.»
در آموزش و پرورش افرادی را مسئول تشکل و برنامه کنیم
این کارشناس در این خصوص که چه مسائلی ممکن است باعث جلوگیری از خلاقیت و کارآفرینشدن دانشآموزان شود، گفت: «اگر ما در این زمینه یک تشکل و برنامهریزی منسجمی را به وجود بیاوریم در اقتصاد کلان جامعه موثر است. باید در آموزش و پرورش افرادی را مسئول تشکل و برنامه کنیم که این کار شدنی و بسیار ثمربخش است.»
لطیفی ادامه داد: «میتوان این آموزشها را به روشهای سادهتر ارائه کرد. لذا برای ارائه آموزش ساده در زمینه اصول اقتصاد، چه در سطح کوچکتر از جامعه و یا چه در سطح بزرگتر و برای یادگیری عمیق به عنوان چشمانداز و آینده روشن، باید معلمانی خلاق داشته باشیم.»
لطیفی درباره روشهای تربیت دانشآموزان خلاق و کارآفرین گفت: «معلمان روشهای کارآفرینی و خلاقیت را با کارهای ساده آموزش دهند. به طور مثال دانشاموزان ترکیب دو ماده خوراکی مثل لیمو و نعنا که شربت لیموناد تهیه کنند و در ظرفهایی ریخته و به فروش برسانند. با این روش کار آفرینی آموزش داده میشود.»
ارسال دیدگاه