در نشست شورای سیاستگذاری پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی تاکید شد:

محمدی: ارتقای سواد مالی و هر فرآیند فرهنگ‌سازی باید از مدارس کلید بخورد

تهران (پانا) - رییس شورای سیاستگذاری پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی با بیان اینکه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی ۱۶ تا ۱۹ خرداد در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد یکی از اهداف این نمایشگاه ارتقای سواد مالی است و به طور قطع هر فرآیند فرهنگ‌سازی باید از مدارس کلید بخورد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
محمدی: ارتقای سواد مالی و هر فرآیند فرهنگ‌سازی باید از مدارس کلید بخورد

مهدی محمدی، در نشستی خبری عنوان کرد:‌ بسیاری از مردم با حقوق خود در بخش‌های مالی آگاهی لازم را ندارند و همین موضوع موجب آسیب رسیدن به آنها می‌شود به همین دلیل اقداماتی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام و مذاکراتی با برخی از وزارتخانه‌ها از جمله آموزش و پرورش انجام شده تا بتوان پایه سواد مالی را از مدارس ارتقا داد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی که برای حضور دانش‌آموزان و بازدید از نمایشگاه صنعت مالی انجام شده اظهار کرد:‌ بنای ما بر این است که مسئولان وزارت آموزش و پرورش در نمایشگاه صنعت مالی حضور داشته باشند و بتوان در قالب تفاهم‌نامه و توافق فعالیت‌هایی را با این وزارتخانه وارد فاز اجرایی کرد.

وی افزود: شعار امسال نمایشگاه تابعی از جهت‌گیری اقتصادی کشور و با عنوان صنعت مالی پیشران، رشد تولید و مهار تورم است.‌

مدیرکل روابط عمومی وزارت امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه دستاوردهای کشور در زمینه بورس، بانک، بیمه، مالیات و گمرک در این نمایشگاه ارائه می‌شود، عنوان کرد:‌ پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور، بعد از دو سال تأخیر به خاطر شرایط کرونایی، امسال از 16 تا 19 خردادماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: جهت‌گیری نمایشگاه براساس شعار سال در زمینه رشد تولید و مهار تورم است و با شعار صنعت مالی، پیشران رشد تولید و مهار تورم برگزار می‌شود.

وی یکی از اهداف برگزاری پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی را ارایه دستاوردهای کشور در زمینه بورس، بانک، بیمه، مالیات و گمرک عنوان کرد و افزود:‌ مخاطبان این نمایشگاه به 3 دسته مخاطبان تخصصی، عمومی و حتی کودک و نوجوان تقسیم‌بندی شده و برای هرکدام مطالب خاص در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

محمدی افزود: امسال چون نمایشگاه به عنوان صنعت مالی برگزار می‌شود، گمرک، سازمان و امور مالیاتی هم در کنار بانک، بیمه و بورس حضور پیدا خواهند کرد.

وی گفت: براساس تصمیم شورای سیاستگذاری در بخش بورس‌، رویکرد ترویج سهام‌داری غیرمستقیم و ارتقای سواد مالی در زمینه بیمه، توسعه و ترویج ابزارهای جدید بیمه و دیجیتالی شدن فرایندهای ارزیابی و پرداخت خسارت بیمه و شفافیت و ارتقای استانداردها در حوزه بانکی، استفاده از فناوری‌های نوین و بانکداری دیجیتال و در بخش بورس، ارتقای شفافیت و عملکرد شرکت‌های دولتی و بانکی و انتشار به موقع صورت‌های مالی و افشای بدهکاران بزرگ بانکی در دستورکار قرار می‌گیرد.

محمدی عنوان کرد:‌ همچنین در بخش مالیات تحول دیجیتال، سامانه مؤدیان و در بخش گمرک، شفافیت و رفع گلوگاه‌های فساد و تسریع در امور گمرکی دنبال می‌شود.

سپاسدار، مسئول اجرای نمایشگاه صنعت مالی نیز در این نشست گفت: پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی در 32 هزار مترمربع فضای غیرمفید و 16 هزار مترمربع فضای مفید برگزار می‌شود که 1200 مجموعه فعال مالی با رویکرد فعال‌سازی و ارتقای سواد مالی حضور دارند که این نمایشگاه نسبت به سال قبل خود بیش از دو برابر شده.

مسئول اجرای نمایشگاه صنعت مالی با بیان اینکه در این نمایشگاه 5 میزگرد تخصصی بانک، بورس و بیمه برگزار می‌شود،‌تصریح کرد:‌ در این نمایشگاه رویدادهایی مانند مالی‌سنتر، مالی‌شو و نوستالژی مالی نیز برگزار می‌شود. همچنین 10 بانک دولتی و بانک‌های خصوصی در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند و استارت‌آپ‌های صنعت مالی به ارائه جدیدترین دستاوردهای خود خواهند پرداخت.

وی زمان برگزاری نمایشگاه را 16 تا 19 خرداد در سالن‌های 35، 38، 41 و 44 نمایشگاه بین‌المللی اعلام کرد.

مصطفی رئوفی، مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی نیز در این نشست اظهار داشت: 15 شرکت بیمه‌ای تاکنون برای شرکت در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند و هر روز یک عضو هیأت عامل بیمه مرکزی برای پاسخ به مخاطبان در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

همچنین مهدی حاجی‌وند مدیرکل روابط عمومی سازمان بورس گفت: همه ارکان بازار سرمایه و بورس‌های مختلف در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند؛پیگیری سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در سیاست‌های سازمان بورس در سال جاری دنبال می‌شود و در این راستا میزگردهای تخصصی در نمایشگاه برگزار می‌شود.

حاجی‌وند تصریح کرد: میز حق و حقوق سهامداران و سوت‌زنی برگزار می‌شود و مسئولان بورس پاسخگوی سؤالات سهامداران و مخاطبان بازار سرمایه خواهند بود. همچنین حدود 70 شرکت بورسی هم در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

حضور هیات‌های تجاری روسیه‌ در ‌پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور

‌همچنین در این نشست اعلام شد هیأت‌هایی از روسیه و همچنین رایزنان بازرگانی در این نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار