در گفت‌وگو با پانا تشریح شد:

بررسی نقش معلمان در بالا بردن سواد مالی دانش آموزان

تحول در مدیریت بودجه خانواده در گرو بالا بردن سواد مالی دانش‌آموزان و والدین آن‌هاست

تهران (پانا) - یک کارشناس آموزش و پرورش معتقد است که معلمان با ابتکار در روش‌های آموزشی می‌توانند نقش مهمی در بالا بردن سواد مالی دانش آموزان داشته و علاوه بر آن با بالا بردن سواد مالی والدین آن‌ها نیز، تحول خوبی در مدیریت بودجه خانواده‌ها رخ دهد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
بررسی نقش معلمان در بالا بردن سواد مالی دانش آموزان

الهام یوسفی، معلم و کارشناس حوزه آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا با اشاره به تأثیرگذاری معلمان در بالا بردن سواد مالی دانش آموزان، عنوان کرد: «معلمان نقش بسیار مهمی در بالا بردن سواد مالی دانش‌آموزان دارند. معلمان می‌توانند مفاهیم مالی از قبیل پس‌انداز و سرمایه‌گذاری را آموزش دهند و حتی نقش آن‌ها را در مدیریت بودجه خانوادگی توضیح دهند. همین مفاهیم ابتدایی و به‌ظاهر ساده بسیار اساسی هستند و در فهم و کنترل موفقیت‌های مالی دانش‌آموز در آینده بسیار مؤثر است.»

سواد مالی دانش آموزان به بالا بردن آگاهی مالی خانواده‌ها کمک می‌کند

یوسفی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی از سوی معلمان عنوان کرد: «معلمان می‌توانند با برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط برای دانش‌آموزان و حتی والدین‌ آن‌ها کمک کنند تا خانواده‌ها نسبت به مسائل مالی آگاهی پیداکرده و مهارت‌های مالی مختلف را یاد بگیرند.»

بازی‌های دانش‌آموزی برای درک مخاطرات سرمایه‌گذاری

این کارشناس حوزه آموزش و پرورش اظهار کرد: «برگزاری بازی‌های آموزشی برای بالا بردن سواد مالی دانش‌آ‌موزان باید از سوی مدارس مورد توجه قرار گیرد. بازی‌هایی که کمک کند تا دانش‌آموز درباره مخاطرات سرمایه‌گذاری به درک برسد.»

وی افزود:‌«در کل، معلمان با برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از روش‌های مناسب، می‌توانند نقش مؤثری در بالا بردن سواد مالی دانش‌آموزان ایفا کنند و آن‌ها را برای مدیریت مالی موفق در آینده آماده کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار