وزیر اقتصاد در کنفرانس ملی تحول دیجیتال بانک و بیمه خبر داد‌:

مقاومت چند وزارتخانه و دستگاه در مسیر هوشمندسازی

تهران (پانا)- وزیر امور اقتصادی و دارایی از مقاومت چند وزارتخانه و دستگاه خارج از وزارتخانه‌ها در مسیر هوشمند سازی انتقاد کرد و افزود این مقاومت سرعت پیشبرد امور را کند می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۳۲۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
مقاومت چند وزارتخانه و دستگاه در مسیر هوشمندسازی

سیداحسان خاندوزی در کنفرانس ملی تحول دیجیتال بانک و بیمه اظهار کرد: تصمیم‌گیران در نظام بانکی و بیمه‌ای در کشور در مقابل سرعت تحولات مقاومت می‌کنند.این امکان وجود دارد که دسترسی‌های بهتر و سریعتر فراهم شود، شفافیت بیشتر شده و هزینه‌های بانکی و بیمه‌ای از آنچه اکنون وجود دارد، کمتر شود.
وی ادامه داد: مقاومت در بدنه اجرایی و بوروکراسی مانع این تحولات است.کافی است موانع را در مسیر برداشته و از مزایای رسوخ اقتصاد دیجیتال بهره‌مند شد.
وزیر اقتصاد عنوان کرد: با وجود آنکه ۹ ماه از ابتدای سال جاری گذشته همچنان چند وزارتخانه و دستگاه خارج از وزارتخانه‌ها، در برابر هوشمندسازی مقاومت می‌کنند و این شرایط موجب شده تا سرعت پیشبرد امور کاهش یابد.
وی خاطر نشان کرد: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت برخی از کالاها باید افزایش پیدا می‌کرد اما دولت به دلایلی به این نتیجه رسید که در گندم، آرد و نان افزایش قیمت اعمال نشود اما با استفاده از دستاوردهای اقتصاد پلتفرمی، دورریزها، فرار از مجاری رسمی آرد و قاچاق آرد، کنترل شده و با همان قیمت‌های قبلی نان در اختیار مردم قرار گرفته است.
خاندوزی تصریح کرد: سرعت رسوخ اقتصاد دیجیتال در عرصه مدیریتی دستگاه‌ها پایین بوده و نارضایتی‌هایی را ایجاد کرده است و تهدیدهایی نیز از منظر عدم پیاده‌سازی کامل اقتصاد دیجیتال وجود دارد.
وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: واقعیت این است که نبرد دیجیتال به وجود آمده و امروزه به جای جنگ مرزها، بستن دریاها و جلوگیری از ورود و خروج کانتینرها، نبرد در عرصه دیجیتال برقرار است.
خاندوزی تصریح کرد: با استفاده از تراکنش‌ها و مبادلات بانکی و مالی و رد و بدل شدن داده‌ها، جنگی آغاز شده و ما هم باید به اقتصاد دیجیتال مسلح شویم.
وی عنوان کرد‌: تهدیدها به ‌گونه‌ای است که شبکه‌سازان ارزی و چندهزار نفری که در این زمینه فعال هستند قیمت‌سازی در بازار ارزی را انجام می‌دهند و باید با پدافندهایی در این زمینه تجهیز شویم.
خاندوزی گفت‌‌‌: مسئله ما در بازار ارز اکنون کف بازار و سبزه میدان نیست و موضوعاتی است که سیاستگذار شبانه‌روز با آن مواجه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار