در گفتوگوی پانا با یک فعال صنعت بیمه مطرح شد:
نورعلیزاده: «کرونا» خسارات «بیمه خودرو» را کاهش داده است
سیستم توزیع تغییر کرده است و بیمه میتواند فرصتی را برای ارایه محصولات بیمه ای در این بخش طراحی و معرفی کند
تهران ( پانا) - عضو انجمن حرفهای صنعت بیمه با اشاره به چالش جدی در بیمههای مسئولیت و مهندسی با بیماری کرونا میگوید در کوتاه مدت صنعت بیمه از فقدان این نوع از بیمهها رنج خواهد برد. همانگونه که اقتصاد کوچک میشود صنعت بیمه نیز کوچک خواهدشد و اکنون که رشد اقتصادی در کشور منفی است طبیعی است که بیمهها نیز از این شرایط زیان خواهند دید.
علی نورعلی زاده در گفت وگو با پانا با بیان اینکه کرونا و کاهش ترددها خسارات بیمه اتومبیل را کاهش داده است، اظهار کرد: « به نظر میرسد کاهش خسارت بیمه خودرو خیلی ادامه پیدا نکند و با ابداع روشهای درمانی همانند گذشته خسارات اتومبیل افزایش داشته باشد. زیاندهی بیمه خودرو کاهش یافته است به این دلیل که مسافرتهای شهری و بین شهری کاهش داشته است.»
جذابیت بازارهای موازی و کاهش اقبال به بیمههای عمر در طبقه متوسط
وی افزود: « در کوتاه مدت به واسطه کاهش درآمد مردم در بیمههای زندگی توسعه چندانی نخواهیم داشت به ویژه آنکه در شرایط فعلی بازارهای موازی بازدهیهای خیرهکننده و جذابی برای مردم دارند و بازدهی بورس، طلا و ارز جذاب شدهاند و مانده سرمایه برای طبقه متوسط کاهش یافته است.»
عضو انجمن حرفهای صنعت بیمه عنوان کرد: « فقرا پول ندارند و ثروتمندان هم نیازی به بیمه عمر ندارند و در همه دنیا هم به اینگونه است که مخاطب بیمه عمر طبقه متوسط است که اکنون با بازدهی بازارهای موازی و ورود پسانداز این طبقه به این بازارها جذابیت بیمه عمر کاهش یافته است.»
نورعلیزاده تصریح کرد: « البته ممکن است به خاطر کاهش هزینههای تفریحی مردم مانند کاهش رفتن به رستوران و سفر ماندهای داشته باشند که بخواهند دربیمه زندگی مصرف کنند.»
چالش جدی در بیمههای مسئولیت و مهندسی با بیماری کرونا
وی با اشاره به چالش جدی در بیمههای مسئولیت و مهندسی با بیماری کرونا اظهار کرد: « در کوتاه مدت صنعت بیمه از فقدان این نوع از بیمهها رنج خواهد برد. همانگونه که اقتصاد کوچک میشود صنعت بیمه نیز کوچک خواهدشد و اکنون که رشد اقتصادی در کشور منفی است طبیعی است که بیمهها نیز از این شرایط زیان خواهند دید.»
عضو انجمن حرفهای صنعت بیمه خاطرنشان کرد:« بیمه تابعی از تقاضای اقتصادی است و سهم بیمههای باربری، مهندسی و مسئولیت چالش جدی خواهد داشت و در کوتاه مدت با افت همراه خواهد شد اما اگر صنعت بیمه هوشیار باشد میتواند از همین رشتههای بیمه ای مانند باربری، مهندسی و غیره بهرهمند شود چون این فرودها، فرازی را نیز در پی خواهد داشت.»
نورعلیزاده تصریح کرد: « طی یک تا دو سال آینده به تدریج اقتصاد به شرایط عادی برمیگردد و صنعت بیمه میتواند از اکنون برای آن زمان برنامهریزی داشته باشد. در بخش باربری تغییر در الگوی توزیع وجود خواهد داشت. اکنون باربری شامل سه مرحله است ترانسپورتهای بینالمللی، انتقال به کشور و توزیع و به نظر میآید که بیمه در بخش توزیع اقدام جدی نداشته است و به واسطه کرونا اکنون سیستم توزیع عوض شده است اما بیمهای برای آن طراحی نشده است و این فرصتی بلندمدت برای علاقهمندان به این بحث است.»
وی عنوان کرد: « سیستم توزیع تغییر کرده است و بیمه میتواند فرصتی را برای ارایه محصولات بیمه ای در این بخش طراحی و معرفی کند.»
ارسال دیدگاه