مردم به رسانههای جیبی خود اعتماد دارند
تهران (پانا) - نیاز اصلی کشور، دستیابی به اطلاعات آزاد، شفاف و بیواسطه است که می تواند آرامش و اطمینان را در جامعه نهادینه کند.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی در بازدید از موسسه رسانهای دنیای اقتصاد با اعلام این مطلب افزود: به نسبت تغییر رویکرد اطلاعرسانی ابزار رسانه نیز تغییر کرده و مردم برای دریافت اخبار از مبادی رسمی، منتظر نمیمانند و از رسانههای جیبی خود بهره میگیرند.
رئیس کل بیمه مرکزی با بیان این مطلب که رشد صنعت بیمه با شاخص اطلاعرسانی ارتباط معناداری دارد، تصریح کرد: همانگونه که دقت در انتشار اخبار صحیح میتواند بنگاهها را از آسیب مصون نگاه دارد به همان میزان نشر اطلاعات غلط میتواند به ارکان یک صنعت لطمه وارد کند.
سلیمانی با تشریح آخرین دستاوردهای صنعت بیمه بر لزوم فراگیری خدمات محصولات بیمهای در کشور تاکید کرد و گفت: صنعت بیمه در بخش عرضه محصولات محدودیتی ندارد و در صورت وجود تقاضا شاهد افزایش ضریب نفوذ بیمه خواهیم بود.
وی افزایش تقاضا برای خرید بیمهنامهها را در گرو فعالیتهای رسانهای و تبلیغی صنعت بیمه دانست و نسبت به ضرورت آموزش خبرنگاران خبره در این حوزه تاکید کرد.
رئیس شورای عالی بیمه در بخش دیگری از سخنان خود اقتدار نظام بیمهای را مقدمهای برای صرفهجویی ملی ارزیابی کرد و گفت: عملکرد صنعت بیمه در روزهای تحریم و استفاده از روش های مهار آسیبهای تحریمی توسط این صنعت به نوعی ضمانت بنگاهداری و بخش های تولیدی و تجاری کشور به شمار می رود.
وی رشته بیمه های زندگی را در دو بخش سرمایه گذاری و خدمات درمان، قابل تامل توصیف کرد و اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۶۵ درصد از مردم در کشورهای پیشرفته از مزیت بیمههای زندگی برخوردارند و متاسفانه این عدد در کشور ما چندان قابل توجه نیست.
رئیس کل بیمه مرکزی در پایان با ابراز قدردانی از فعالیتهای مجموعه دنیای اقتصاد برای معرفی صنعت بیمه و ظرفیتها و قابلیتهای آن، ادامه و ارتقای این روند را خواستار شد.
شایان ذکر است در پایان این بازدید غلامرضا سلیمانی در یک گفتوگوی اختصاصی در خصوص پیشگیری از اثرات تحریم ظالمانه آمریکا، مساله شیوع کرونا و ایفای مسئولیت های اجتماعی صنعت بیمه و همچنین مساله بخشودگی جرایم بیمه ای به طرح دیدگاههای خود پرداخت.
ارسال دیدگاه