معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش:

انسان با اراده قوی، کارهای بزرگ را به نحو احسن انجام می‌دهد

اصفهان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: بزرگی انسان‌ها به اراده است و اگر اراده، قوی باشد، کار بزرگی انجام می‌دهد.

کد مطلب: ۱۵۰۰۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
انسان با اراده قوی، کارهای بزرگ را به نحو احسن انجام می‌دهد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی در چهل‌ودومین جشنواره فرهنگی و هنری «امید فردا» اظهار کرد: امروز به مزار شهدای اصفهان رفتیم که خیلی جای باصفایی بود. 8 هزار شهید آنجا خاک بودند، به سن شهدا دقت می‌کردم که اکثراً 17 - 18 یا 19 ساله بودند.

وی با بیان اینکه بر سر مزار شهید حسین خرازی رفتم، خاطرنشان کرد: ایشان فرمانده لشکر پیروز اصفهان بود و زمان فرماندهی نیز یک دست را از دست داده بود اما پای فرماندهی لشکر  ایستاده بود. سن شهید در هنگام شهادت نیز 29 سال بود.

حجت‌الاسلام پورثانی با بیان اینکه خیلی عظیمی از شهدا زیر 20 سال سن داشتند، خطاب به دانش‌آموزان گفت: بعضی از شهدای ما هنگامی که فرمانده لشکر بودند 15 سال‌شان بود اما اکنون شما که اینجا آمده‌اید، مربی و سرگروه و مسئول اردو دارید.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به بعضی آدم‌ها وقتی کاری را می‌سپاری می‌گویند من این کار را نمی‌توانم انجام دهم، خاطرنشان کرد: اما وقتی مسئولیتی را به بعضی‌ها می‌دهیم، خیلی بزرگ هستند و مثل یک آدم بزرگ می‌‌گویند من از پس این کار برمی‌آیم.

وی با بیان اینکه بزرگی آدم‌ها به سن‌ و سال نیست، خاطرنشان کرد: بزرگی آدم‌ها به اراده انسان است و اگر اراده انسان قوی باشد، کار بزرگی انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام پورثانی افزود: سال گذشته در همین جشنواره امید فردا، بین دخترها می‌رفتم و با آن‌ها صحبت می‌کردم که دختر خانمی از میناب آمده بود که شاعر درجه یکی بود. از او پرسیدم «چه شد که شاعر شدی؟» گفت «من کلاس پنجم دبستان بودم. یک روز مادرم گفت محرم آمد و من شروع کردم یک شعر گفتن درباره‌ همین جمله‌ مادرم و مادر من پشت جعبه سوزن‌های خیاطی، شعرم را نوشت و من احساس کردم  قریحه شعری خوبی دارم و از کلاس پنجم ابتدایی، شروع به شعر گفتن کردم.»

وی ادامه داد: آن دختر می‌توانست ادامه ندهد و از این موضوع رد شود اما این کار را نکرد. همانطور که خیلی از افراد گفتند ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم و کارهای بزرگی کردند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: حضرت علی(ع) می‌فرماید «ارزش هر فرد به اندازه بزرگی همت اوست.» امروز شما در بین میلیون‌ها دانش‌آموز، برگزیده شده و به اینجا آمده‌اید و نفر برتر کشور شده‌اید. شما با این اراده بزرگ، کارهای بزرگی را می‌توانید انجام ‌‌دهید.

حجت الاسلام پورثانی در پایان به همه دانش‌آموزان حاضر در این مراسم، یک سفر سه‌روزه مشهد مقدس، هدیه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار