رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان خبر داد:
اجرای طرح «پدریار و مادریار» در مدارس استثنایی استان اصفهان پس از چند سال وقفه
اصفهان (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان گفت: یکی از چالشهای حوزه آموزش و پرورش استثنایی، تامین نیروهای پدریار و مادریار است. این نیروها نوعی نیروی خدمتگزار هستند که در مدارس استثنایی بهویژه در مدارس جسمی حرکتی و اوتیسم مشغول فعالیت میشوند.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان؛ روحالله خزایی در خصوص اجرای طرح «پدریار و مادریار» اظهار کرد: یکی از چالشهای حوزه آموزش و پرورش استثنایی، تامین نیروهای پدریار و مادر بوده است. این نیروها نوعی نیروی خدمتگزار هستند که در مدارس استثنایی بهویژه در مدارس جسمی حرکتی و اوتیسم مشغول فعالیت میشوند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه دانشآموزان استثنایی، توانایی مراقبتهای بهداشتی خود را ندارند و امکان استفاده از سرویسهای بهداشتی یا جابهجایی بر روی سرویس را ندارند، پدریار و مادریار این نقش را عهدهدار میشوند.
خزایی افزود: پدریار و مادریار به مراقبتهای فردی و بهداشتی دانشآموزان استثنایی رسیدگی کرده و به آنها کمک میکنند. همچنین در سایر امور دانشآموز نظیر سوار شدن به سرویس مدرسه به دانشآموزان کمک میکنند که برای دختران، عنوان مادریار و برای پسران، عنوان پدریار به افرادی که این وظیفه را عهدهدار میشوند، انتخاب شده است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: در گذشته تعدادی از نیروهای خدمتگزار این وظیفه را عهدهدار بودهاند که با توجه به اینکه در دوران کرونا دانشآموزی برای ارائه خدمات وجود نداشت از چرخه ارائه خدمت در این زمینه خارج شدند و با توجه به اینکه نیاز ضروری در این زمینه وجود دارد باید سازوکار قانونی مشخصی برای استفاده مجدد از این ظرفیت در نظر گرفته شود.
ارسال دیدگاه