به همت شرکت پتروپالایش اصفهان و با پیگیری مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان؛

بزرگترین تعهد مدرسه‌سازی استان اصفهان با انعقاد تفاهم‌نامه ساخت ۶۰ مدرسه رقم خورد

اصفهان (پانا) - بزرگترین تعهد مدرسه‌سازی استان اصفهان به همت شرکت پتروپالایش اصفهان و با پیگیری مجمع خیرین مدرسه‌ساز این استان با انعقاد تفاهم‌نامه ساخت ۶۰ مدرسه رقم خورد.

کد مطلب: ۱۴۸۲۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
بزرگترین تعهد مدرسه‌سازی استان اصفهان با انعقاد تفاهم‌نامه ساخت ۶۰ مدرسه رقم خورد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و به همت شرکت پتروپالایش نفت اصفهان و پیگیری‌های مجمع خیرین مدرسه‌ساز ۶۰ مدرسه در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان اصفهان ساخته خواهد شد.

بر این اساس، طبق تفاهم‌نامه منعقدشده میان هلدینگ پتروپالایش اصفهان، مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان و اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان در این آیین مقرر شد که تعداد ۶۰ مدرسه ۶ کلاسه توسط هلدینگ پتروپالایش اصفهان و شرکت‌های زیرمجموعه آن در سراسر استان اصفهان ساخته شود.

همچنین مقرر شد اولویت ساخت مدارس با مناطق محروم، مناطق دچار پدیده فرونشست، مناطق دارای مدارس دونوبته با تراکم بالا باشد.

محسن قدیری، مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با اشاره به اینکه هیچ چیز در این دنیا به اندازه ساخت مدرسه برای انسان ماندگار نیست، افزود: اگرچه اعتبار زیادی برای انجام پروژه‌های این هلدینگ اختصاص داده‌ایم اما آنچه مسلم است و برای ما به نام نیکو و یادگار می‌ماند، اقدام‌هایی مانند ساخت مدرسه و دانشگاه است. چرا که این محل‌ها مکانی برای انسان‌پروری است.

وی تاکید کرد: اگر مدرسه داشته باشیم که دانش‌آموزان ما در آن به خوبی پرورش و رشد پیدا کنند، قطعا درب زندان‌ها کمتر به روی افراد باز می‌شود و خیرین مدرسه‌ساز به خوبی این مساله را دریافته‌اند.

قدیری با اشاره به اینکه پالایشگاه اصفهان تاکنون ۱۲ مدیر داشته است که ۲ نفر از آن‌ها به رحمت ایزدی شتافته‌اند، افزود: همه ما این پست‌ها را روزی تحویل می‌دهیم و می‌رویم اما آنچه ماندگار است و برای ما باقیات و صالحات است، همین اقدامات نیک مدرسه‌سازی است.

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در آیین برگزاری نخستین جشن گلریزان نهضت مدرسه‌سازی که به همت هلدینگ پتروپالایش اصفهان ۲۹ خرداد در سالن اجتماعات شهرک شهید محمد منتظری برگزار شد با تقدیر از اقدامات مبتکرانه و خلاقانه مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان در برگزاری رویدادهای مختلف از جمله برگزاری جشن گلریزان مدرسه‌سازی در این شرکت گفت: خوشبختانه از زمان انتصاب قدیری در این شرکت، رویدادهای متحولانه زیادی در بخش عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در حال انجام است که این مساله را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم بتوانیم در این زمینه با همکاری یکدیگر، اقدامات خوبی را در راستای فعالیت‌های اجتماعی رقم بزنیم.

وی تاکید کرد: قطعا کار ساخت برای جمعیت یک میلیونی دانش‌آموزان در استان اصفهان بسیار خوب و پسندیده است و ۱۲۰ هزار معلم فرهیخته در استان اصفهان، قدردان این حرکت هلدینگ پتروپالایش اصفهان برای مناطق محرومی از استان که فاقد مدرسه هستند، خواهند بود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه فرهنگ خیراندیشی از حرکت‌های نیکوکارانه در ساخت مدرسه در ذهن دانش‌آموزان متبلور می‌شود، افزود: در استان اصفهان به ۱۰ هزار کلاس درس نیاز داریم که امیدواریم با حرکت‌های خیراندیشانه صنایع استان این مسیر هموار شود.

مجتبی ملااحمدی، رئیس هیات‌مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان نیز در این آیین با اشاره به اینکه در کشور ۴۰ هزار خیّر مدرسه‌ساز داریم، ادامه داد: بعضا در برخی از نقاط استان اصفهان به قدری وضعیت در مورد مدارس، بغرنج است و محرومیت وجود دارد که وضعیت، بدتر از سیستان و بلوجستان است که در این زمینه، حضور خیران برای رفع این محرومیت‌ها بسیار راهگشاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار