مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

دانش‌آموزان با مسئولیت‌پذیری در برابر آسیب‌های اجتماعی واکسینه می‌شوند

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت دانش‌آموزان با مسئولیت‌پذیری در برابر امراض و آسیب‌های اجتماعی واکسینه می‌شوند؛ چرا که در روانشناسی اجتماعی اگر دانش‌آموزان در حوزه‌ای استعداد داشته باشند و نتوانند آن را بروز دهند دچار آسیب می‌شوند.

کد مطلب: ۱۴۸۰۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان با مسئولیت‌پذیری در برابر آسیب‌های اجتماعی واکسینه می‌شوند

محمدرضا ابراهیمی در جلسه شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان که با حضور مهدی نم‌نبات (معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل)، اکبر رحمتی (مدیر سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان) و کارشناسان سازمان برگزار شد، اظهار کرد: بعضی کارها شاید دیده نشوند اما اثرگذار هستند. از همه اعضای سازمان دانش‌آموزی به‌خاطر فعالیت‌های خوبشان تشکر می‌کنم.

ابراهیمی افزود: اعتقاد داریم که سازمان دانش‌آموزی و تشکل‌های دانش‌آموزی دیگر، دانش‌آموزان را در تراز سند تحول بنیادین تربیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ساحت مهمی تحت عنوان ساحت سیاسی - اجتماعی در سند تحول بنیادین داریم که بلوغ اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان باید در حد سن و رده تحصیلی آن‌ها شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: این در کلاس، خیلی شکل نمی‌گیرد و آنچه به آن شکل می‌دهد، فعالیت‌های فوق برنامه غیرکلاسی و فعالیت در تشکل‌ها است و با فعالیت‌هایی که در سازمان‌دانش‌آموزی انجام می‌شود، ساحت سیاسی - اجتماعی دانش‌آموزان در عمل، پررنگ شده‌ و آن‌ها برای مسئولیت‌پذیری در آینده آماده می‌شوند.

ابراهیمی تاکید کرد: دانش‌آموزان با مسئولیت‌پذیری در برابر امراض و آسیب‌های اجتماعی واکسینه می‌شوند. چرا که در روانشناسی اجتماعی اگر دانش‌آموزان در حوزه‌ای استعداد داشته باشند و نتوانند آن را بروز دهند دچار آسیب می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: کارهای خوبی در سازمان دانش‌آموزی در حال انجام است، خبرگزاری پانا استان ذیل سازمان دانش‌آموزی انصافا در 2 - 3 سال اخیر بی‌نظیر بوده و اعتقاد داریم اگر دانش‌آموزی در این عرصه وارد می‌شود، آن را به عنوان فرصت می‌شناسیم که این خود یک ظرفیت ویژه است و اگر مطرح می‌کنیم که می‌توانیم از ظرفیت دانش‌آموزان در یک حرکت اجتماعی - سیاسی تحت عنوان انتخابات بهره بگیریم، قطعا می‌توانیم به این جمع‌بندی برسیم که دانش‌آموزان می‌توانند به عنوان یک ظرفیت برای ایجاد نگرش و شور انتخاباتی بیشتر فعالیت داشته باشند.

ابراهیمی با بیان اینکه برخی مدیران تصور می‌کنند دانش‌آموز با فعالیت‌های فوق برنامه از درس خود جدا می‌شود، عنوان کرد: معمولا آن‌ها کسانی هستند که تمام‌ساحتی نیستند و فقط ساحت علمی را برای دانش‌آموز در نظر دارند و ذائقه بعضی خانواده‌ها هم همین است که حتی فرزند ما ورزش هم نکند و فقط درس بخواند و  تست بزند. دانش‌آموزانی که در سازمان دانش‌آموزی و مرتبط با شما هستند و برجستگی‌های علمی ویژه‌ای دارند در رادیو و تلویزیون پانا معرفی شوند که به‌عنوان مثال این دانش‌آموز در یک مدرسه عادی بوده، فعالیت‌های فوق برنامه هم داشته اما به موفقیت علمی، قرآنی یا هنری نیز دست یافته و عضو سازمان دانش‌آموزی هم است.

وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه باید به مدیر القا شود و بداند اگر یک خبرنگاری در مدرسه‌ای داریم، اتفاقا آن خبرنگار بیان‌کننده کارهای مدیر خواهد بود و در هر  مدرسه‌ای ممکن است ده‌ها فعالیت زیبا و یک اتفاق نازیبا بیفتد که دانش‌آموزخبرنگار آن 10 اتفاق زیبا را انعکاس می‌دهد و اتفاق نازیبا را تذکر می‌دهد که اصلاح شود و به اتفاقات زیبا اضافه شود.

ابراهیمی بیان کرد: در حال حاضر در حوزه آموزش و پرورش، بیشترین کنفرانس خبری را داشته‌ایم که خبرگزاری‌ها دعوت می‌شوند، سخنان را می‌شنویم و اگر نقدی داشته باشند، نقدها را شنیده و توضیح می‌دهیم و آن‌ها متوجه می‌شوند که آن نقد وارد نیست یا محدودیت‌های فراتر از استان وجود دارد.

وی تاکید کرد: اینکه مدیرانی که همراه نیستند را همراه کنیم تا زمینه فعالیت‌های بچه‌ها در مدرسه و ناحیه و استان فراهم شود، کاری سخت ولی شدنی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خطاب به اعضای سازمان دانش‌آموزی گفت: پویش‌های استانی و ملی در سازمان دانش‌آموزی برگزار شده است. در زمان حاضر اگر از فضای مجازی استفاده نشود، دشمن از آن  استفاده می‌کند. با دوره‌های مناسبی که در سازمان دانش‌آموزی برگزار می‌شود باید فعالیت دانش‌آموزان را جهت داد.

ابراهیمی افزود: نکته دیگری که به‌خصوص در حوزه خبرگزاری پانا باید به آن توجه شود، ارتباط خبرنگاران پانا با روابط عمومی‌های نواحی و مناطق است. هرچه این ارتباط بیشتر باشد، هم‌افزایی‌ها بیشتر می‌شود و اگر این اتفاق کمرنگ شود، حس رقابت توام با تضاد ایجاد می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار