پدر شهید مهدی کیانی:

افتخار می‌کنم که پسرم در راه اقتصاد کشورمان به شهادت رسید

اصفهان (پانا) - پدر شهید مهدی کیانی گفت افتخار می‌کنم که شهید مهندس کیانی در راه اقتصاد کشورمان به شهادت رسید.

کد مطلب: ۱۴۷۹۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد

ایثار و فداکاری همواره جزو بهترین اَعمال در هر جامعه بوده و در دیدگاه تمام انسان‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. روایات و احادیث زیادی از معصومین(ع) وارد شده که ارزش ایثار در دید مردم را نمایان ساخته است؛ از جمله این که حضرت علی(ع) فرمودند: ایثار و ازخودگذشتگی بالاترین درجه ایمان است.

خداوند نیز در آیه 15 سوره حُجُرات این حقیقت را اینگونه منعکس کرده است: «مؤمنان کسانی هستند که به خدا و پیامبر او ایمان آوردند و در آن هرگز تردید نکردند و با مال و جان خود در راه خدا کوشیدند؛ آنان به راستی در ایمان خود صادق‌اند.»

گاهی برخی از افراد در جامعه چنان به سرنوشت دیگران، احساس دلبستگی و مسئولیت می‌کنند که گویی به تنهایی عهده‌دار کار همه هستند و همواره آخرین حد بخشش و نهایت ازخودگذشتگی و ایثار نسبت به دیگران را نشان می‌دهند. نمونه این‌ها را در دوران مدرسه در کتاب‌ها خوانده‌ایم و نمونه عملی آن را هم بارها در جامعه دیده‌ایم. مثل شهیدان 8 سال دفاع مقدس و... و اکنون هم سال‌هاست که اخبار متعددی از فداکاری می‌شنویم.

پدر شهید مهدی کیانی در گفت‌وگو با پانا گفت: «پسرم فوق لیسانس تاسیسات حرارتی و مهندس پروژه‌های بزرگ بود و معاونت بهره‌برداری کوره‌ 6 ذوب‌آهن را به عهده داشت.»

وی اظهار کرد: «شب عاشورا بود که در حین انجام وظیفه با مشاهده کوره، حدس زد این کوره به احتمال 99 درصد منفجر می‌شود، حرارت بالا رفته بود، خودش ایثارگری کرد و جلوی درب دریچه ایستاد.»

پدر شهید کیانی خاطرنشان کرد: «مهدی در شب عاشورا در سال 1389 شهید شد ولی با فداکاری خود، جان 800 نفر را نجات داد و من افتخار می‌کنم که پسرم برای اقتصاد کشورمان به شهادت رسید.»

حجم فایل ویدیویی : ۳۵.۰۵M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۲:۲۲ دانلود فایل
خبرنگار : دانش‌آموز: مبینا عباسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار