استاد دانشگاه، مشاور و مدرس کشوری خانواده:

مرور یادداشت‌ها در شب قبل از امتحان به دانش‌آموز اطمینان خاطر می‌دهد

اصفهان (پانا) - استاد دانشگاه، مشاور و مدرس کشوری خانواده با بیان اینکه دانش‌آموزان حتما شب قبل از امتحان، یادداشت‌های خود را مرور کنند، گفت دانش‌آموزان با مرور این خلاصه‌ها و یادداشت‌ها اطمینان پیدا می‌کنند که همه مطالب را خوانده‌‌اند.

کد مطلب: ۱۴۷۸۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
مرور یادداشت‌ها در شب قبل از امتحان به دانش‌آموز اطمینان خاطر می‌دهد

غلامعباس کوچکی در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «هیچ دانش‌آموزی نمی‌تواند ادعا کند که شب قبل از امتحانات یا سر جلسه امتحان در آرامش کامل است و استرس ندارد. اضطراب، جزء جدانشدنی هر امتحان است اما بدانید که استرس به راحتی قابل کنترل است و موقع استرس، علایمی مثل افزایش ضربان قلب، احساس گرما، تند شدن تنفس و لرزش دست و... را در خودتان دارید.»

کوچکی افزود: «بهترین راه درمان استرس، کنترل نکردن آن است و این علایم از هشدارهای طبیعی مغز هستند و خوشحال باشید که مغزتان سالم است. پس نیازی به کنترل این علایم نیست.»

وی تاکید کرد: «یک نکته مهمتر این است که فکر کنید در شب امتحان می‌توانید با شب‌زنده‌داری و تحت فشار قرار دادن، معجزه کنید و بیدار بمانید، اصلا کار درست و شایسته‌ای نیست. زیرا شب امتحان، زمان استراحت و ذخیره انرژی و مرور کوتاه مطالب است، پس بهتر است تا صبح درس نخوانیم.»

کوچکی افزود: «اگر قرار است برای امتحان آماده شویم، استراحت و خواب شب بسیار مهم و مفید است و توصیه می‌کنم که در امتحانات، زودتر بخوابیم ولی صبح زود بیدار شویم و ارزش خواب ساعت ۱۲ شب بسیار بالاست.»

وی خطاب به دانش‌آموزان توصیه کرد: «در امتحانات هیچ وقت خودتان را سرزنش نکنید. اگر قرار است حسرت و پیشمانی به سراغتان بیاید به اضطراب‌های‌تان دامن زده‌اید و حسرت و پشیمانی، اصلا کار درستی نیست.»

مشاور و مدرس کشوری خانواده با تاکید بر اینکه خوردن قهوه، چایی و کافئین ممنوع است، گفت: «کافئین موجود در قهوه باعث تشدید اضطراب‌ها و تپش قلب و تنگی نفس می‌شود و با فعال کردن مغز، مانع خواب عمیق و باکیفیت می‌شود.»

کوچکی افزود: «پس لطفا به بهانه اینکه تا صبح می‌خواهید بیدار بمانید از خوردن چای، قهوه و کافئین در شام به‌خصوص در موقع امتحانات خودداری کرده و سعی کنید شام مقوی و سبک را زودتر میل کنید. زیرا خوردن شام چرب و سنگین و دیرموقع باعث به هم زدن خواب شما می‌شود.»

وی افزود: «حتما از شب قبل از امتحان، لوازم مورد نیاز را آماده و یادداشت‌های‌تان را مرور کنید و با مرور این خلاصه‌ها و یادداشت‌ها این اطمینان را به خود دهید که مطالب را خوانده‌‌اید و در ذهن‌تان به آن‌ها نظم داده‌ شده است.»

استاد دانشگاه، مشاور و مدرس کشوری خانواده تصریح کرد: «بنابراین استرس و اضطراب باید کاهش پیدا کند. امیدوارم با این مواردی که ارائه شد، امتحانات را به خوشی و موفقیت پشت سر بگذارید و این نکته را عرض م‍ی‌کنم که بعد از پایان امتحانات و سئوالات و بررسی آن‌ها با دوستانتان در مورد آن امتحان بحث نکنید و به خانه هم که آمدید، کتاب امتحانی که داده‌اید را کنار بگذارید و فقط به امتحان بعدی فکر کنید.»

خبرنگار : دانش آموز: ستایش کیقبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار