برگزاری دوره آموزشی ویژه طرح ملی حفظ جزء سی قرآن کریم در شهریار
شهریار (پانا) - دوره آموزشی ویژه طرح ملی حفظ جز، سی ام قرآن کریم با حضور رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و نمایندگان قرآنی مناطق بیست و یک گانه شهرستان های استان تهران در اردوگاه شهید محمد منتظری شهریار برگزار شد.
محمد رضا بهمنش، رئیس اداره قرآن عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در خصوص دوره آموزشی ویژه طرح ملی حفظ جز سی قرآن کریم بیان کرد: امسال نیز در حوزه آموزش و پرورش بحث حفظ جز سی قرآن کریم با جدیت تمام در حال پیگیری است و بنا براین شد که دورههای آموزشی را برای معلمان و مربیان خود داشته باشیم که در اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با همکاری اداره اوقاف دوره آموزشی ویژه مربیان و معلمان برای حفظ جزء سی برگزار شد.
او در ادامه افزود:هر یک مناطق مختلف بیست و یک گانه معلمینی را انتخاب خواهند کردتا در این دوره شرکت نمایند تا مواردی را که مورد نیاز آنها میباشد، بیاموزند و به عنوان نماینده منطقه خود هنگامی که بازگشتند بتوانند برای معلمان خود، همین دوره را درسطح منطقه تدریس کنند.
بهمنش در خصوص آموزش جزء سی قرآن کریم و اهمیت آن اذعان داشت: بحث خلاء حفظ جزء سی و روش آموزش این موضوع و این که معلمین چگونه بتوانند جزء سی را به دانشآموزان آموزش بدهند، یکی از بزرگترین مشکلاتی بود که در سال گذشته وجود داشت و امروز با حضور هفتاد وشش نفر از همکاران در سطح منطقه آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران برگزار شد.
این مقام مسئول در خصوص عناوین موضوعه در دوره آموزشی طرح ملی حفظ سی ام قرآن کریم اظهار داشت: سر فصلهایی متعددی در قالب پنج جلسه برای این دوره با مضامین گوناگون طراحی شده که می توان به سرفصل انگیزشی که مربوط به چرایی معنوی و مادی حفظ قرآن و الگوسازی، دومین سرفصل با عنوان فنی و اجرایی که شامل نحوه ثبت نام طرح،نحوه تشکیل کلاس، نحوه برگزاری آزمون،نحوه تشویق و نحوه برگزاری هماش انگیزشی برای دانش آموزان و خانوادهها می شود وسر فصل سوم درقالب محصولات طرح می باشدکه شامل مشاور،اپلیکیشن، روش حفظ موشن گرافیک، جزوه حفظ آسان، دفترچه تکالیف،فضای مجازی،مفاهیم و مدرسه حفظ می باشد.
رئیس اداره قرآن عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران سرفصل چهارم راروش حفظ که مواردی نظیر مقدمات مورد نیاز، ابزار های مورد نیاز، آموزش روش مختصر حفظ قرآن کریم، توضیح دفترچه تکلیف و نحوه برنامه دهی و آموزش های مرتبط با حفظ قرآن را شامل می شود برشمرد درادامه داد، درنهایت سرفصل پنجم در خصوص کلاسداری حفظ قرآن کریم می باشد که اصول عمومی کلاس داری حفظ، نحوه تشویق و انگیزه دهی و نحوه پرسش به محفوظات به دانش آموزان و فعالیت های گروهی حفظ قرآن در کلاس ارائه خواهدشد.
/خبرنگار: سارا وثاق/
ارسال دیدگاه