مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج:

مدرسه محوری طرحی در راستای افزایش مشارکت ارکان مدرسه و تمرکز زدایی از سیستم است

کرج (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج نقش آموزش و پرورش در تربیت نیروهای متخصص و آشنا به علوم جدید را بسیار حائز اهمیت دانست و مدرسه محوری را طرحی برای سپردن تصمیم‌گیری‌ها به مدارس در جهت افزایش مشارکت ارکان مدرسه و تمرکز زدایی از سیستم عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۲۷۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه محوری طرحی در راستای افزایش مشارکت ارکان مدرسه و تمرکز زدایی از سیستم است

جلسه هم اندیشی مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج با شهردار و اعضای شورای شهر ماهدشت پیرامون اهداف ،برنامه ها و پروژه مهر ۹۹-۹۸ ،مشکلات فرهنگیان ،سرویس همکاران فرهنگی و بررسی مجتمع فاطمه الزهرا و محمد امین در ساختمان شورای شهر ماهدشت برگزار شد.

در این جلسه ابراهیم فلاح نژاد،مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج گفت:«آموزش و پرورش امروزی مؤلفه های توسعه و رشد اجتماعی، فعالیت اقتصادی، انصاف و قانون مداری، خالقیت و نوآوری، نقادی و بیان گفتاری و نوشتاری را در محتوا، اهداف، روش ها، برنامه ها و برنامه ریزی ها دنبال کند و تلفیق محتوای رسمی و غیررسمی و آموزش همه جانبه، جامع و عمومی را در دستور کار قرار دهد.»

وی با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و شعار سال ۹۸ بیان کرد:«برای رونق تولید نیازمند نیروهای متخصص،کارآمد و متعهد هستیم ،تربیت افراد متخصص در وهله اول برعهده آموزش و پرورش است که در جهت تحقق افزایش تولید و اشتغال نیاز به زیرساخت مهارت آموزی و فرهنگ‌سازی میان دانش‌آموزان، اولیا و مربیان هستیم.»

مدرسه متفکر، آموزش مؤثر و یادگیری مشارکتی سه ضلع مدرسه منسجم هستند.

فلاح نژاد ادامه داد:«اهمیت نقش آموزش و پرورش در تربیت نیروهای متخصص، دانشمند و آشنا به علوم جدید بسیار حائز اهمیت است. اگر ما بخواهیم بمانیم و کرامت داشته باشیم و ابزار دست دیگران نشویم، هیچ راهی نداریم جز اینکه از علوم تجربی، تکنولوژی و دستاوردهای مثبت تمدن بشری استفاده کنیم.»

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج در ادامه مدرسه‌ محوری را طرحی برای سپردن تصمیم‌گیری‌ها به مدرسه جهت افزایش مشارکت ارکان مدرسه و تمرکز زدایی از سیستم عنوان کرد و ایجاد تعلق خاطر را بارزترین ویژگی مدرسه محوری دانست .

وی حرکت به سمت کیفیت‌بخشی آموزشی در قالب مدرسه-منسجم را از انتظارات ناحیه از مدیران ذکر کرده افزود:«مدرسه متفکر، آموزش مؤثر و یادگیری مشارکتی سه ضلع مدرسه منسجم می‌باشند.»

فلاح نژاد گفت:«عملیات اجرایی فرایند پروژه مهر به منظور تمهید مقدمات لازم برای شروع باشکوه سال تحصیلی جدید و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب آموزشی و تربیتی در مدارس ناحیه ۳ کرج آغاز شده است.»

وی با بیان اینکه پروژه مهر یکی از مهم ترین برنامه‌های سالانه آموزش و پرورش بوده که می‌تواند نقش مهمی در ایجاد عدالت آموزشی داشته باشد، خاطرنشان کرد:«ایجاد فضایی با نشاط، کیفیت‌بخشی، ارتقا عدالت آموزشی و تلاش در راستای تأمین تجهیزات مورد نیاز مدارس از مزیت‌های مهم این طرح ملی است.»

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج تصمیم گیری اثر بخش در کمیته‌ها، توانمند سازی نیروی انسانی، نظارت کامل بر روند ثبت نام، آماده سازی فضای آموزشی و تجهیزات مورد نیاز، توسعه متوازن رشته‌ای، اجرای مطلوب هدایت تحصیلی و صدور به موقع ابلاغ‌ها برای نیروی انسانی را از دیگر بخش‌های مهم این طرح ملی برشمرد و افزود:«سعی بر این شده مشکلات همکاران و دانش آموزان ناحیه ۳ را در سال تحصیلی پیش رو به حداقل برسانیم.»

فلاح نژاد در خاتمه گفت:«اردوهای جهادی آموزشی با هدف تحقق عدالت آموزشی و دستیابی همه دانش‌آموزان به تعلیم و تربیت یکسان و افزایش روحیه دانش آموزان ماهدشت و محمدشهر در روز های متوالی به پایان سال تحصیلی برگزار شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار