مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج؛
مدرسه محوری روشی مناسب برای هویت دادن به مدارس است
کرج (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با اشاره به اینکه اجرای طرح مدرسه محوری روشی مناسب برای هویت دادن به مدارس است،اجرای این طرح را باعث افزودن اختیارات مدیران مدارس، مشارکت بین خانواده، مربیان و سایر کارکنان آموزشی و تمرکز زدایی دانست.
فرزاد شعبانی،مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با اشاره به اهمیت و اهداف طرح مدرسه محوری گفت:«مدرسه محوری روش مناسبی برای رسیدن به مدرسه مطلوب، و هویت بخشی و اعتبار دادن به مدارس به عنوان مهم ترین کانون تعلیم و تربیت و زمینه ساز تبدیل جوهره منفعل مدیریت و هزینه ای به مدیریت فعال و هدفمند است.»
وی افزود:«هدف مدرسه محوری، توانا سازی همه دست اندرکاران مدرسه از طریق واگذاری مسئولیت و اختیار تصمیم گیری و اعتماد بیشتر به آنان و فراهم آوردن امکانات و منابع مورد لزوم، این امر است،البته رسیدن به این اهداف فرآیند ساده و آسانی نیست بلکه مستلزم پختگی قضاوت، تصمیم گیری، توانایی ها و مهارت های ادراکی و تحلیل از جانب افراد ذی نفع و مشارکت و مسئولیت پذیری آنان است.»
شعبانی افزود:«مدیریت مدرسه محور یک استراتژی برای بهبود کیفیت آموزشی از طریق انتقال قدرت تصمیم گیری از ادارات به خود مدارس است. مدرسه محوری مفهومی تدریجی از مدیریت مبتنی بر تفویض اختیارات حداکثری از سوی مدیران ارشد به مدیران مدارس است که برگرفته از سیاست های تمرکز زدایی و افزایش مشارکت به جامعه معرفی شده است.»
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج ادامه داد:«مدرسه محوری باید محیطی امن برای مدیران توانمند فراهم نماید که در آن به محض بروز آسیب بدون فوت وقت، راهکارهای مناسب با در نظر گرفتن منابع موجود صورت پذیرد. در نتیجه مدرسه محوری گسترش حوزه تصمیم گیری مدیران مدارس در قالب چار چوبی معین است.»
وی در پایان اضافه کرد:«فقدان دانش و مهارت مدیر و کارکنان، فقدان مهارت های تصمیم گیری و ارتباطی و عدم اعتماد بین کارکنان و عدم آشنایی آنان با قوانین و عدم مسئولیت پذیری آنان می تواند به عنوان ضربه مهلک بر عملکرد چالش مدرسه محوری قلمداد شود .»
ارسال دیدگاه