رئیس جهاد کشاورزی خوسف :۷ هزار تن گندم از مزارع خوسف برداشت می شود

خوسف (پانا) ـ مدیر جهاد کشاورزی خوسف سطح زیرکشت محصول گندم را در شهرستان یکهزار و ۸۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال هفت هزار تن گندم برداشت و تحویل مرکز خرید شود.

کد مطلب: ۹۲۳۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس جهاد کشاورزی خوسف :۷ هزار تن گندم از مزارع خوسف برداشت می شود

سید حسن رضوی مدیر جهاد کشاورزی خوسف ، در حاشیه جشن شکرگزاری محصول گندم و توسعه فرهنگ زکات درروستای فیض آباد بخش جلگه ماژان خوسف در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه کشاورزان خوسف بسیار توانمند هستند، اظهار داشت: باران های با عافیت سال جاری در خوسف را باید شکرگزار بود و اگر خسارت جزئی به بار آورد، اما برکت های آن خیلی بیشتر بود.


مدیر جهاد کشاورزی خوسف با بیان اینکه همزمان با برگزاری جشن شکرگزاری، آغاز برداشت گندم از مزارع شهرستان خوسف هم آغاز شده است، افزود: با سردتر شدن هوا در شهرستان خوسف، برداشت گندم در این شهرستان با تاخیر آغاز شده است.


رضوی با بیان اینکه یک هزار و 800 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خوسف زیر کشت گندم قرار دارد ، گفت: پیش بینی می شود از این مزارع هفت هزار تن گندم برداشت شود.


او بیان کرد: یک مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان «شرکت سهامی زارعی مالک اشتر» گندم مازاد بر نیاز مردم را خریداری می کند.

مدیر جهاد کشاورزی خوسف از فعالیت یک هزار و 200 بهره بردار گندم در شهرستان خوسف خبر داد و افزود: امسال با توجه به بارندگی های که داشته ایم ۲۵درصد بیشتر محصول در واحد سطح برداشت خواهد شد.


رضوی یادآور شد: در سال زارعی گذشته ۳۵تن انواع بذر های اصلاح شده گندم از رقم های پر بازده افق، سیروان، بمی و الوند و۴۵۰تن کودشیمیایی تحویل کشاورزان شده است.

«رضا سلم آبادی»، درجشن شکرگزاری محصول گندم و توسعه فرهنگ زکات در روستای فیض آباد بخش جلگه ماژان خوسف اظهار داشت: صدا و سیما و جهاد کشاورزی دو نهاد تاثیرگذار در شورای زکات کشور و استان بوده است.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: صدا و سیما و جهاد کشاورزی در حوزه فرهنگ سازی در زمینه زکات اقدامات خوبی انجام داده و در حوزه اجرا، به این دو نهاد مدیون هستیم.


سلم آبادی با بیان اینکه کاشت، داشت و برداشت در حوزه جهاد کشاورزی است و بانک اطلاعاتی دقیقی از سطح زیر کشت یا دام به کمیته امداد ارائه داه اند، گفت: در صورتی که بانک اطلاعاتی دقیقی نمی داشتیم در جمع آوری زکات هم موفق نبودیم.


او با اشاره به خشکسالی 20 ساله در استان، بیان کرد: با وجود کم آبی و خشکسالی های پی در پی در استان، همواره کشاورزان استان در بخش تولید سرآمد تولید در کشور بوده و در ستاد بازسازی عتبات عالیات رتبه اول کمک رسانی در کشور و در زمینه کمک به سیل زدگان با توجه به پایین بودن سرانه جمعیت برتر بوده و درکم رسانی به زلزله کرمانشاه، کمک های مربوط به نیازمندان و محرومان برتر هستیم.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: سال گذشته دو میلیارد و 500 میلیون تومان شورای زکات کشور برای استان تعیین کرده که مردم متدین، با تقوا و مومن استان با در نظر گرفتن مباحث شرعی و دینی از دو میلیار و 500 میلیون تومان، سه میلیارد و 106 میلیون تومان زکات پرداخت کرده اند.


سلم آبادی بیان کرد: کشاورزان، دامداران و مردم هر جایی نیاز به کمک رسانی داشته اند، حتی قبل از فرهنگ سازی و درخواست وجوهات، کمک کرده و پرداخت زکات استان 124 درصد برنامه تحقق یافته است.


او با بیان اینکه زکات در دو بخش محرومین وساخت پروژه هزینه می شود، گفت: نگاه مردم استان بیشتر به سمت معیشت محرومین بوده است که نشان از نگاه ویژه مردم به محرومین است و تنها 18 درصد زکات در قسمت پروژه های عمران هزینه می شود.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: زکات عمرانی امسال بیشتر در حوزه طرح های آبخیزداری هزینه خواهد شد.


سلم آبادی گفت: هیچ زکاتی از روستاها به شهرها ارسال نمی شود؛ بلکه در همان مکان هزینه شده و امید است با برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم زکات به عنوان یک مدل توسعه در روستاها مطرح شود.


در این مراسم از سه نفر از زکات دهندگان برتر شهرستان خوسف تجلیل و قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار