حاج علی اکبری: راه ولایت ارث مادری از حضرت زهرا (س) است

شهرقدس (پانا) - امام جمعه موقت تهران ولایت پذیری و جان دادن در راه ولایت که شهادت است را ارثیه ای از حضرت زهرا (س) خواند.

کد مطلب: ۸۹۱۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد
حاج علی اکبری: راه ولایت ارث مادری از حضرت زهرا (س) است

آئین بزرگداشت شهدای والامقام شهرستان قدس باحضور حجت الاسلام حاج علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی،خانواده‌های شهدا و ایثارگران، طیف عظیمی از دانش‌آموزان و دانشجویان شهرستان در سالن آمفی تئاتر باغ ملی شهرستان قدس برگزار شد.

در این مراسم که به همت ستاد یادواره شهدای ابرار شهرستان قدس و دیگر نهادها و ادارات شهرستان برگزار شد، از خانواده‌های شهدا و تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده در مسابقه بزرگ کتابخوانی حمیدرضا که تحت عنوان طرح همکلاسی آسمانی توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهرستا قدس و مشارکت برخی از ادارات و نهادهای شهر برگزارشد، تجلیل به عمل آمد.

حجت الاسلام علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و امام جمعه موقت تهران در ابتدای سخنانش در این مراسم نورانی که مزین به قدوم دوشهید گمنام گردیده بود، گفت: این انقلاب میراث حضرت زهرا (س) است، آنچه که ما امروز به عنوان انقلابی پیروز و مستدام می‌شناسیم، همه از برکت خون شهدای اسلام است.

او در ادامه با اشاره به اهمیت شهادت برای انسان‌های مومن اظهار کرد: شهادت در حقیقت مدال پرافتخاری است که خداوند به مجاهدان شایسته راه خودش اهدا می‌کند و امروز ما در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می‌بینیم که انقلاب اسلامی همه ارزش‌های ولایی و اسلامی مارا زنده کرد، اولین ارزش جهاد است و بعد از آن شهادت وقتی که کسی عازم میدان جهاد می‌شود مومنانه، عارفانه و شجاعانه وارد میدان جهاد می شود، یا پیروز می‌شود و یا شهید.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: چه سرّی در شهادت است که همه اهلبیت(ع) و اولیاء خدا مشتاقانه به دنبال آن هستند، همانطور که امیرالمونین(ع) هم ابراز عشق می‌کنند به شهادت.

او گفت: قرآن کریم شاخص و نشانه مومن صادق را انتظار شهادت معرفی می‌کند، یعنی انسان مومن وقتی ایمانش به درجه خلوص می‌رسد نشانه‌اش منتظر الشهادت است لذا در آیه قران هم آمده: مومن واقعی کسی است که یا شهید است و یا منتظر شهادت. بهترین راه برای کسانی که در دلشان شوق شهادت نیست دست به دامان شدن این شهدای عظیم الشان است. شهدای عزیز ما زندگی پاک و مومنانه به مشتاقان شهادت هدیه می‌دهند.

حاج علی اکبری در راستای اهمیت شهدا در پیشرفت شهرستان گفت: در زمانی که این شهرستان قدس جمعیتی زیادی نداشته است ۴۵۰ شهید داشته و همانطور که تعبیر بنده از سخن مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت شهدا در پیشرفت ملت این است که یک شهید کافی است برای اینکه تمام اهالی آن شهر را خوشبخت و ضمانت کند. شهدا هستند، زنده‌اند، فعالند، دلیلش اقتدار و عزت ملت ایران است،دلیلش ۲۲بهمن پیش‌رو است و دلیلش ذلت اسرائیل و آمریکا است.

او افزود: ملتی که از ذلت به اوج عزت می‌رسد به دلیل این است که شهدا هستند و تا ملت در راه شهدا قدم بردارد این عزت و سربلندی هم هست و این نکته راهم فراموش نکنیم که راه شهدا راه ولایت است. راه ولایت یک راه بسیار روشن است. راه ولایت که همان راز مادری است که شهادت در راه ولی است.

حاج علی اکبری در خاتمه سخنانش خاطر نشان کرد: خاطرات شهدا سرمایه‌های ملی است که باید بیش از پیش روی آن کارکرد و همین کتاب قدسی‌های قدس که در این برنامه رونمایی از آن صورت گرفت یک نمونه از راهکار‌ها برای حفظ این سرمایه مهم است. ان شاالله به آرزوی شهدایمان خواهیم رسید و امیدواریم خداوند متعال مارا قدر شناس میراث ارزشمند شهدامون قرار بدهد.

/خبرنگار: معراج محمودی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار