رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان:

فعالیت های سازمان دانش آموزی، منطبق بر سیاست های اصلی سند تحول بنیادین است

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، فعالیت های سازمان دانش آموزی را منطبق بر سیاست های اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و افزود: سازمان دانش آموزی ظرفیت مناسب و بازوی توانمندی برای فعالیت حوزه پرورشی و فرهنگی در نهاد تعلیم و تربیت است که می تواند به اجرای بخشی از برنامه های این حوزه کمک شایان توجهی نماید.

کد مطلب: ۸۷۲۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت های سازمان دانش آموزی، منطبق بر سیاست های اصلی سند تحول بنیادین است

اسحاق اکبری در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: فعالیت های سازمان دانش آموزی در بخش های اصلی خود، مبتنی بر تربیت اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و دینی دانش آموزان است که کاملا منطبق بر سیاست های اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی گفت: در استان سمنان فعالیت های خوبی در این بخش با محوریت تشکل های دانش آموزی انجام شده که این فعالیت ها منجر به جلب مشارکت دانش آموزان در اقدامات و برنامه های آموزش و پرورش می شود.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، افزود: در راهپیمایی 13 آبان امسال نقش سازمان دانش آموزی و تشکل های دانش آموزان در برگزاری پرشور این حرکت مردمی بسیار پررنگ بود و این نشان می دهد استفاده از ظرفیت هایی مانند این تشکل ها می تواند نقش بسیار مثبتی در ایجاد حرکت های اجتماعی داشته باشد.

اکبری ادامه داد: دانش آموزانی که عضو تشکل ها هستند، باید در فرآیندها و برنامه های مختلفی که در آموزش و پرورش انجام می شود، مشارکت داده شوند.

وی اظهار کرد: امروز مجلس دانش آموزی به عنوان یک مجموعه مهم و دارای کارکردهای مثبت فراوان با محوریت سازمان دانش آموزی در استان و کشور شکل گرفته و بازدهی بسیار خوبی هم داشته است، در کنار این بسیار خوشحالیم که امسال، یکی از نمایندگان مجلس دانش آموزی استان ما نیز توانست پس از سال ها، به عنوان نائب رئیس کمیسیون تربیت بدنی و سلامت کشور در نهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور فعالیت داشته باشد.

وی در ادامه گفت: خبرگزاری پانا که امروز با محوریت دانش آموزان عضو سازمان دانش آموزی در حال فعالیت است، به عنوان یک بال رسانه ای در شرایط حساس جامعه می تواند به مجموعه آموزش و پرورش در زمینه اطلاع رسانی برنامه ها و اقدامات کمک شایان توجهی نماید.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، با بیان اینکه درتلاشیم تا دانش آموزان تشکیلات پیشتازان، الگویی تمام عیار برای سایر دانش آموزان باشند، تصریح کرد: همچنین تلاش می‌کنیم تربیت اجتماعی و شهروند خوب با رویکرد یک زندگی خوب برای دانش آموزان که همان حیات طیبه است را در سازمان عملی نماییم.

اکبری با اشاره به مدیران برخی از مدارسی که فعالیت پیشتازان را جدی نمی گیرند، تاکید کرد: یقین دارم این دسته از مدیران و مربیان، با مشاهده اثرات مثبت تشکیلات پیشتازان، حتما در پیشبرد اهداف سازمان دانش آموزی استان، همکاری می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار