سرپرست فرمانداری شهرستان ورامین خبر داد:

حضور 101 مرکز آموزش فنی و حرفه ای در ورامین

ورامین ( پانا) - سرپرست فرمانداری شهرستان ورامین گفت :در حوزه اشتغال نباید فقط به دولت نگاه کرد، بلکه اکثر شغل ها در بنگاه های کوچک و بزرگ اقتصادی ایجاد می شود.

کد مطلب: ۸۷۰۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
حضور 101 مرکز آموزش فنی و حرفه ای در ورامین

حسین کاغذلو در جلسه شورای مهارت که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد، اظهار داشت : دستورالعمل های ارائه شده از سوی دولت و استانداری در حوزه مهارت آموزی، با هدف ایجاد فرصت های شغلی پایدار برای جوانان صورت می گیرد و این دستورالعمل ها باید با توجه به نیاز منطقه بومی سازی و اجرایی شود.

وی در ادامه گفت: در حوزه اشتغال نباید فقط به دولت نگاه کرد بلکه اکثر شغل ها در بنگاه های کوچک و بزرگ اقتصادی ایجاد می شود که البته این مهم نیاز به داشتن مهارت از سوی افراد جویای کار است.

وی اظهار کرد: با وجود آن که ورامین از ظرفیت های ویژه ای در حوزه های کشاورزی ، دامپروری و تولیدات صنعتی برخوردار است ولی پایه و اساس اقتصاد این شهرستان بر محور کشاورزی میباشد و مهارت هایی که در حوزه های فنی و حرفه ای به افراد جویای کار ارائه می شود باید در راستای نیاز شهرستان باشد.

کاغذلو با اشاره به استقرار مرکز فنی و حرفه شهرستان ورامین در پیشوا گفت: در جریان تقسیمات کشوری دشت ورامین ، مراکز دانشگاهی از جمله دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد و مرکز فنی وحرفه ای ورامین به شهرستان های قرچک و پیشوا منتقل شد و این امر باعث گردید تا ورامین از داشتن چنین مراکزی محروم شود.

سرپرست فرمانداری ورامین با اشاره به این که ورامین از 101 آموزشگاه فنی و حرفه ای برخوردار است، افزود: تمامی این مراکز از امکانات ورامین استفاده می کنند ولی افراد برای دریافت مدرک باید به شهرستان پیشوا مراجعه کنند که این امر زیبنده ورامین نیست .

وی با اشاره به اجرای طرح ایران مهارت در آموزش و پرورش گفت : طرح ایران مهارت با هدف افزایش مهارت دانش آموزان متوسطه و با همکاری وزارت آموزش و پرورش، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه ای اجرا می شود که باید با جدیت و با هدف ایجاد مهارت در دانش آموزان اجرا شود.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی، سازمان فنی و حرفه ای استان تهران نیز در ادامه این جلسه گفت : مدرک گرایی مشکلی است که امروز بسیاری از جوانان با آن مواجهند ، مسأله ای که باعث شده تا جوانان حتی پس از دریافت مدرک دانشگاهی نیز نتوانند شغل مورد نظر خود را به دست آورند.

سعید شاهدوست افزود: مشکل امروز در حوزه اشتغال ، عدم پیوند مراکز علمی با صنعت است و این امر باعث می شود که آموزش های ارائه شده بر اساس نیاز بازار صورت نگیرد.

وی تأکید کرد: مفاد آموزشی و مهارتی دوره های آموزشی باید بر اساس نیاز متقاضیان و با سطح استاندارد بین المللی تهیه و تنظیم گردد و حتی فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز دوره های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی را طی کنند.

/خبرنگار:مریم قنبری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار