مجلس دانش آموزی، تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان است

یزد(پانا) - نایب رئیس کمیسیون فرهنگی هنری مجلس دانش آموزی کشور فرهنگ و هنر را جز مهمترین اجزا پرورش دانست.

کد مطلب: ۸۶۵۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش آموزی، تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان است

علی فرهمند نایب رئیس کمیسیون فرهنگی هنری در گفت و گو با خبرنگار پانا بیان داشت: مجلس دانش آموزی یک نهاد صنفی، مشورتی و پلی، میان قشر دانش آموز و مدیران تصمیم گیرنده در دستگاه آموزش و پرورش است.

فرهمند مجلس دانش آموزی را نهادی دانست که نمایندگان در آن تربیت سیاسی و اجتماعی می شوند و نمایندگان می توانند از حقوق دانش آموزان سراسر کشور دفاع کنند.

وی خود را نماینده 240 هزار دانش آموز استان معرفی کرد و وظیفه خود را، ریشه یابی مشکلات دانش آموزان استان و مطرح کردن آنان به مسئولین، با ارائه راهکار مناسب دانست.

فرهمند با اشاره به نقش بسیار مهم فرهنگ و هنر در آموزش و پرورش آن را جز مهمترین اجزا پرورش دانست که باید آموزش داده شوند از طرفی ارائه امور پرورشی به مخاطبین می بایست زیبا باشد منشا این جذابیت هنر است و هنر در فرایند خلاقیت هنری، شخصیت را پرورش داده و آنچه به زبان نمی آید را بیان می کند و همچنین آشنا کردن دانش آموزان و درگیر کردن آنان با مسائل فرهنگی و هنری باعث خلاق شدن آنها و افزایش میزان یادگیری می شود.

نماینده دانش آموزان استان در مجلس بیان کرد: من به عنوان نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و هنری مجلس دانش آموزی کشور موظفم که این امر را به طور تخصصی پیش ببرم و با کمک 149 نماینده دیگر اهمیت این مسئله را به گوش مسئولین و خود دانش آموزان برسانم و ما نیاز به برنامه های جامع و کلی داریم و درصدد تحقق اهدافمان تلاش خواهیم کرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی هنری مجلس دانش آموزی کشور سازمان دانش آموزی را یک نهاد بسیار مهم که می تواند در پیشبرد اهداف مجلس بسیار موثر واقع شود معرفی نمود و ما نمایندگان میتوانیم با کمک سازمان های دانش آموزی خود ارتباط راحتی با دانش آموزان برقرار کنیم و سازمان دانش آموزی بستری برای ما فراهم می سازد تا برای اهدافمان کار و تلاش کنیم.

فرهمند ایجاد مجلس دانش آموزی استان را بستری برای دانش آموزان کل استان دانست که می توانند در آن علاوه بر گفتن مشکلات و ارائه راهکار ها مهارت های مختلف مشورتی، سیاسی را یاد بگیرند و از نظر من تشکیل مجلس دانش آموزی از اهمیت بالایی برخوردار است چون در آن دانش آموزان بومی حضور داشته و مشکلات استان را متناسب با فرهنگ راحتتر درک و بیان می کنند و به امید خداوند متعال در همین دوره مجلس دانش اموزی استان را تاسیس خواهیم کرد.

وی در پایان پیام خود را به نمایندگان مجلس دانش آموزی استان چنین بیان کرد: بدانید جایی که می خواهید در آن فعالیت کنید بستری بزرگ برای شما فراهم خواهد ساخت که می توانید در آن کسب مهارت کنید.

ما باید در مجلس استانی در کنار هم به حرف هایمان جامه عمل بپوشانیم و بعد از گفتن مشکلات در کنار هم به دنبال طرح های مکمل، گامی کوچک ولی موثر در جهت بهبود وضعیت برداشته باشیم و من به عنوان نماینده مجلس دانش آموزی از شما عزیزان کمک می خواهم تا بتوانیم با هم و در کنار هم خدمتی به دانش آموزان استان کنیم و با پیوستن به شوراهای دانش آموزی ذهن خود را خلاق و در مسیر فعالیت های گروهی و مشورتی پرورش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار