دستگیری عامل برداشت غیرمجاز اینترنتی دو میلیاردو 440 میلیونی در نیشابور

نیشابور ( پانا )- فرمانده انتظامی نیشابور از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیر مجاز دو میلیاردو 440 میلیون ریالی دراین شهرستان خبرداد .

کد مطلب: ۸۵۳۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری عامل برداشت غیرمجاز اینترنتی دو میلیاردو 440 میلیونی  در نیشابور

حسین دهقان پور در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت احدی از مالکان موبایل فروشی مبنی بر برداشت غیرمجاز بیش از دو میلیاردو 440 میلیون ریال در 13 شهریور از حساب بانکی وی توسط فردی ناشناس، موضوع شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت .
وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات شاکی پرونده و تحقیقات پلیسی متوجه شدند فردی طی پنج فقره تراکنش مبلغ دو میلیاردو 440 میلیون ریال به صورت خرید اینترنتیbitcon )ارز دیجیتال ) از حساب شاکی انجام داده است.
سرهنگ دهقان پور تصریح کرد: کارآگاهان در ادامه رد زنی های پلیس به سرنخ های مهمی دست پیدا کردند و متوجه شدند متهم مدارک هویتی را نیز جعل کرده است .
با هماهنگی مقام قضایی متهم 32 ساله در یک اقدام ضربتی دستگیر ودر مواجهه با ادله و مستندات پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و اظهار داشت:شاکی پس از دانلود یک نرم افزار در فضای مجازی اطلاعات و رمز دوم کارت خود را در یک درگاه جعلی وارد و متوجه جعلی بودن نرم افزارو درگاه بانک نشده بود واینجانب پس از سرقت اطلاعات کارتش برداشت های غیر مجازی را مرتکب شدم.
فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور با اشاره به معرفی متهم به مقام قضائی خطاب به شهروندان توصیه کرد :خرید های اینترنتی می بایست از سایت های معتبر که دارای Enamad هستند انجام شود ضمن این که در زمان ورود اطلاعات حتما به درگاه اینترنتی توجه شود که با https شروع و در آدرس اصلی درگاه بانک تغییری انجام نشده باشد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار