شهربازی معارفی در آرامگاه امامزاده یحیی میامی

مشهد (پانا) - شهربازی معارفی به‌منظور آموزش و انتقال فرهنگ انقلاب ، اهل بیت ، قرآن و همچنین جذب کودکان به اماکن مذهبی ، در آرامگاه امامزاده یحیی میامی راه‌اندازی شده است.

کد مطلب: ۸۴۶۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
شهربازی معارفی  در آرامگاه امامزاده یحیی میامی

سیدمحمدضیاء عرفانی، سرپرست شهر بازی معارفی آرامگاه امامزاده یحیی گفت: ساخت شهر بازی معارفی پیشنهادی از گروه تبلیغاتی شمس‌الشموس بود. این گروه شامل طلبه‌های جوان و خوش‌ذوقی است که ابتدا ایده‌ها و برنام‌ریزی‌های لازم برای ساخت شهر بازی معارفی را ارائه دادند و پس از آن با کمک اداره اوقاف، موفق به ساخت و راه اندازی آن شدند.

وی افزود: مسئول اصلی این شهر بازی معارفی، حجت الاسلام معلمی است .

عرفانی در ادامه گفت : ما از روز اول عید تا 15 فروردین ، هر روزحدود 8 تا 10 ساعت در این مکان حضور داریم و به زائران حرم امامزاده یحیی خدمت‌رسانی می کنیم؛ به غیر از ایام نوروز، در روز های پنجشنبه و جمعه نیز شهر بازی معارفی باز است و کودکان و نوجوانان زیر 15 سال می‌توانند به طور رایگان از امکانات این مجموعه استفاده کنند.

وی درباره بخش‌ها و برنامه‌های شهربازی معارفی اظهار کرد: در این مکان آیتم‌های مختلفی از قبیل بازی بپر- بپر، استخر توپ، تیراندازی ، صخره نوردی، پرتاب توپ، راه بهشت و مار پله برای کودکان و نوجوانان زیر 15 سال طراحی و آماده شده است؛ درآخر تمام بچه ها یکجا جمع می‌شوند آداب زیارت و مفاهیمی چون احترام به والدین، اسراف و .... در قالب نمایش، بازی و مسابقه آموزش داده می‌شود. همچنین در پایان به برندگان مسابقات جوایزی اهدا می‌شود.

عرفانی با بیان اینکه برنامه‌های شهر بازی معارفی فقط شامل رده سنی 3 تا 15 سال می‌شود، گفت: این به معنای آن نیست که افراد بزرگتر نیازی به برنامه‌های سازنده و جذاب ندارند ؛ بلکه ما برای جوانان و بزرگسالان هم غرفه‌هایی را ایجاد کردیم که مشاوره خانواده ، مشاوره تحصیلی ، پاسخگویی به سوالات شرعی و همچنین مسابقات گوناگون و نمایش در آن اجرا می‌شود.

سرپرست شهر بازی معارفی تصریح کرد : مبلغانی که در این مکان حضور دارند،سطح علمی بالایی دارند و در مباحث کار با کودک متخصص‌اند، همچنین از لحاظ تحصیلی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های روانشناسی، حقوق و قرآن هستند.

وی در نهایت هدف ( گروه تبلیغی شمس الشموس ) از ایجاد شهر بازی معارفی را این‌گونه بیان کرد : ما امیدواریم تا بتوانیم ، کودکان و نوجوانان را از طریق مسابقه، نمایش ، بازی و ....با فرهنگ انقلاب ، فرهنگ اهل بیت و قرآن آشنا کنیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار