سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر گرامی باد

اسلامشهر (پانا) - در ایران اسلامی سالروزولادت خواهر هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت معصومه (س) را روز دختران می‌نامند.

کد مطلب: ۸۳۷۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر گرامی باد

حضرت معصومه (س) از با فضیلت‌ترین بانوان خاندان اهل بیت (ع) می‌‎باشد. ایشان دختر امام موسی‌ کاظم (ع) ، خواهر امام رضا(ع) و عمه صاحب الزمان (عج) ، از پرهیزگارترین زنان شیعه بوده‌اند. مرقد ایشان در شهر قم واقع است و در روایات بر فضیلت بسیار زیارت ایشان تاکید شده و روز دختر نیزبا ولادت این بانوی بزرگوار و بهترین دختر عالم مصادف شده است.

این روز در تقویم ملی ایران به نام روز دختر و برای ارج نهادن به این قشر وسیع از جامعه نامگذاری شده است. روزی، هر چند نمادین می‌توان پای درد و دل دختران جوان نشست و به فکر راه چاره‌ای برای رفع مشکلات آنان بود. زیرا این دختران، مادران فردای این مرز و بوم هستند.

پیامبر اسلام نیز می‌فرمایند: هر خانه‌ای که در آن دختر باشد، هر روز دوازده برکت و رحمت از آسمان ارزانی‌اش می‌شود و زیارت فرشتگان از آن خانه قطع نمی‌شود، در حالی‌که در هر شبانه‌روز برای پدر آن دختران عبادت یک سال نوشته می‌شود.

حضرت معصومه (ع) به همراه امام رضا (ع) هر دو در دامان پاک مادر بزرگوارشان به نام حضرت نجمه خاتون (س) رشد و پرورش یافته اند و این در حالى است که پدر بزرگوارشان پیوسته در زندان هارون الرشید به سر مى بردند و سرانجام در همان زندان، هنگامى که حضرت معصومه (س) در سن ده سالگى بود، به شهادت رسیدند و از آن زمان به بعد حضرت معصومه (س) تحت مراقبت برادرش امام رضا (ع) قرار گرفت.

نسبت های برجسته و نیک ، کافی بود تاحضرت معصوه (س) را در میان مردم سربلند کند، ولی در حقیقت، اصل گوهر وجودی این بانوی گرامی، او را تا مرتبه انسان کامل پیش برد. همین ویژگی، ایشان را بر دیگر زنان و دختران ائمه برتری داده ، چنان که ائمه(ع) پیش از ولادت او در دوران حیات و پس از وفاتش، در مدح او سخن می گویند و بهشت را زیبنده و پاداش زائران او می شمارند.

همین تعابیر، حضرت معصومه(س) را هم شأن و هم منزلت ائمه(ع) کرده است. در برخی نقل ها نیز به مقام عصمت وی اشاره شده و می توان گفت آن حضرت مانند مادرش حضرت زهرا(س)، از گناه و عیب مصون است.

شایان ذکر است ، ولادت حضرت معصومه (س) آغاز گر دهه کرامت و ولادت برادر ایشان حضرت امام رضا (ع)روز پایانی این دهه است.

/ خبرنگار : ریحانه فتحی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار