نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان:

نهادینه کردن ارزش های انقلاب، یکی از رسالت های مهم آموزش و پرورش است

کرمان (پانا) - نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان و امام جمعه کرمان در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان و اعضای شواری معاونان با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش باید دعواهای سیاسی و حب و بغض‌ها را کنار گذاشت، گفت: تمام تلاش خود را بکنید که محیط آموزشی به یک محیط پاک برای امر یادگیری تبدیل شود و نهادینه کردن ارزش های انقلاب، یکی از رسالت های مهم آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۸۳۵۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
نهادینه کردن ارزش های انقلاب، یکی از رسالت های مهم آموزش و پرورش است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در دیدار احمد اسکندری‌نسب مدیرکل جدید و اعضای شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، اظهار‌داشت: در اعتقادات ما است که حرکات و گفتار ما کاملا در پیشگاه خداوند رصد می‌شود و باید در برابر رفتار و اعمال خود پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به اینکه نگاه ما به آموزش و پرورش یک نگاه کاملا قیامتی بوده و مسئولیت در آموزش و پرورش کار بسیار سنگینی است، افزود: یاد دادن به دانش‌آموز کار بسیار مقدسی است که توسط معلمان انجام می‌شود و در حقیقت آموزش و پرورش بستر یادگیری را فراهم می‌کند که بسیار امر مهم و مقدسی است.

علیدادی سلیمانی به سه ماموریت مهم آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اولین ماموریت آموزش و پرورش یاد دادن است که باید علم را به دانش آموزان بیاموزیم.

وی دومین ماموریت مهم دستگاه عظیم تعلیم و تربیت را یادگرفتن عنوان کرد و افزود: ایجاد بستری مناسب برای یادگیری دانش آموزان یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه ماموریت سوم آموزش و پرورش عمل و ادب است، افزود: دانش آموزی که وارد مدرسه می‌شود تا خروج او از دوران دانش‌آموزی باید عملش از قبل بهتر شده باشد و ادب را در رفتار او بتوان مشاهده کرد و این ماموریت از همه آن ها سنگین تر است.

وی با اشاره به اینکه ادب موضوع بسیار مهمی است و شخصیت انسان را معلم می‌سازد، خاطرنشان کرد: در قیامت دو پرونده به ما نشان خواهند داد در یک پرونده خیلی خوشحال می‌شویم اما در پرونده‌ای تاسف‌ها و حسرت‌ها بسیار زیاد است و در پرونده اول به ما می‌گویند اگر می‌خواستی، می‌توانستی به این جایگاه دست پیدا کنید اما با سهل‌انگاری به پرونده دوم رسیدید که باید امروز حسرت بخورید.

علیدادی سلیمانی با تاکید بر اینکه تمام تلاش خود را بکنید که محیط آموزشی به یک محیط پاک برای امر یادگیری تبدیل شود، گفت: در آموزش و پرورش باید دعواهای سیاسی و حب و بغض‌ها را کنار گذاشت و فقط به تعلیم و تربیت فکر کرد.

وی با بیان اینکه کمک به امر تعلیم و تربیت را وظیفه خود می‌دانیم و آماده همکاری هستیم، افزود: کار آموزش و پرورش باید انسان سازی باشد و برای پیشبرد این امر مقدس باید در هر سطحی از خداوند کمک بخواهیم.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه فضای آموزش و پرورش باید فضای برادری و همدلی و در یک کلمه فضای به معنای واقعی معلمی باشد و ذهن معلم درگیر چیزهای دیگر نباشد، تاکید کرد: توسعه آموزش و پرورش توسعه نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش هر چه دولت هزینه کند سرمایه‌گذاری کرده است و در آینده جواب خواهد گرفت، افزود: امروز نظام اسلامی دشمنان متعددی دارد که ناکارآمدی نظام را تبلیغ می‌کنند و یکی از رسالت های مهم آموزش و پرورش آشنا کردن دانش آموزان با ارزش های انقلاب اسلامی است .

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه در آخرت از ما نمی‌پرسند که گرایش سیاسی شما چه بوده است بلکه از عملکرد شما در حوزه مسئولیتی سوال می‌شود و اگر عملکرد خوب نباشد در پیشگاه خداوند مسئولیم، گفت: هر چقدر می‌توانید تقوا را در آموزش و پرورش گسترش بدهید.

برپایه این گزارش احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان، محمد محسن بیگی مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان و اعضای شورای معاونان با حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار و گفت و گو کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار