نواخته شدن زنگ انقلاب در تبریز با حضور معاون رییس جمهور

استاندار آذربایجان شرقی: دانش‌آموزان در مسیر ارزش‌های انقلاب گام بردارند

تبریز (پانا)- استاندار آذربایجان شرقی خواستار گام برداشتن دانش‌آموزان با تهذیب، تحصیل و ورزش در مسیر شهدا و تحقق منویات مقام معظم رهبری و استقرار ارزش های اسلامی شد.

کد مطلب: ۷۰۸۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد

مجید خدابخش در مراسم زنگ انقلاب در دبیرستان ماندگار فردوسی تبریز اظهار کرد: دبیرستان فردوسی تبریز مدیران، نویسندگان و هنرمندان خبره ای را تربیت کرده و 100 شهید نیز در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام کرده است.

وی با اشاره به تاریخ انقلاب و قیام مردم تبریز گفت: در سال 56 وقتی مقاله ای علیه امام خمینی (ره) نوشته شد در 19 بهمن همین سال طلاب راهپیمایی کردند و عده ای به شهادت رسیدند در اربعین این شهدا مردم تبریز به پا خواستند و همین حرکت مردم تبریز سرآغاز انقلاب شد.

نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی اضافه کرد: 29 بهمن سال 56 در تاریخ انقلاب ماندگار شد و مردم تبریز در همان راستای حرکت ستارخان و باقرخان که برای مشروطه خواهی به پا خواسته بودند علیه رژیم قیام کردند.

خدابخش ادامه داد: رژیم شاهنشاهی در روز قیام تاریخی 29 بهمن تبریز قطع نخاع شد و خدا را شاکریم که امسال چهلمین سالگرد قیام ارزشمند مردم قهرمان تبریز را جشن می گیریم.

وی گفت: در بهمن 57 با این که شاه از کشور رفته بود ولی هنوز رژیم شاه و گارد شاهنشاهی بود و اگر تصمیم امام در 21 بهمن 57مبنی بر این که مردم بریزند به خیابان ها نبود شاید مسیر انقلاب متفاوت می شد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آیه 103 سوره آل عمران گفت: خداوند به ما نعمت داده باید قدر این نعمت را دانست.

خدابخش خطاب به نوجوانان گفت: شما دانش آموزان با تهذیب، تحصیل و ورزش در مسیر شهدا و تحقق منویات مقام معظم رهبری و استقرار ارزش های اسلامی گام بردارید.

در پایان این مراسم زنگ انقلاب توسط عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط کشور نواخته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار