در گفت و گو با پانا:

بدترین آسیب اجتماعی دانش آموزان در همدان، وجود والدین بدسرپرست است/ زنگ هشدار برای والدین همدانی

همدان (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پروش استان در مورد برترین آسیب در همدان صحبت کرد و افزود: در این استان بدترین آسیب، وجود والدین بدسرپرست است یعنی چیزی که دانش آموزان ما را تهدید می کند خانواده های بدسرپرست هستند .

کد مطلب: ۸۳۴۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
بدترین آسیب اجتماعی  دانش آموزان در همدان، وجود والدین بدسرپرست است/ زنگ هشدار برای والدین همدانی

عبدالله جعفری در گف و گو با خبرنگار پانا همدان درباره پیشگیری از آسیب های اجتماعی اظهار داشت: آموزش و پرورش بعنوان متولی پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان، برنامه هایی در این زمینه در مدارس برگزار کرده است.

وی افزود: 60کلاس پیشگیری از آسیب های اجتماعی در 30 آموزشگاه همدان با حضور 53 دبیر برگزار شده است.

جعفری با بیان اینکه هزارو720 دانش آموز پایه هشتم در استان در این کلاس ها شرکت کرده اند خبر داد: این کلاس ها باعث شده تا در 5 سال اخیر آسیب های اجتماعی کاهش پیدا کند و آن ذهنیت تاریکی که در ذهن والدین و مردم ایجاد شده بود پاک شده و بسیاری از این آسیب ها کاهش پیداکرده است.

وی افزود: هدف ما اینست که دانش آموزانی که به عنوان سرمایه های اجتماعی بعد از پایه دوازدهم می خواهند چرخه اقتصاد مملکت را بچرخانند مهارت های زندگی را به فراخور شرایط جامعه به آنها آموزش دهیم اما نباید اجازه دهیم آموزش جای تربیت را بگیرد.

جعفری با اشاره به اینکه پسرها و دخترها هر کدام آسیب های مختص به جنسیت خودشان را دارند گفت: خیلی جای نگرانی نیست تا 5سال پیش جامعه این تصور و وحشت را داشت که دانش آموزان معتاد زیادی وجود دارد که متاسفانه در زمینه آسیب اجتماعی اعتیاد سیاه نمایی وجود دارد و جای نگرانی نیست.

وی افزود: سامانه پایش در مدارس مستقر شده و آسیب ها توسط مدیران شناسایی میشوند که در این سامانه 40 نوع آسیب تعبیه شده و به این ترتیب خطرات شناسایی میشوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پروش استان همدان با اشاره به اینکه این نقشه خطر پذیری، یک مبنای علمی است که به سوالات آسیب شناختی ما پاسخ میدهد گفت: بر این اساس به خوبی میتوان اعلام کرد در زمینه هر عنوان چه تعداد آسیب داریم که خوشبختانه در همدان وضعیت نامطلوبی از این نظر نداریم.

جعفری در مورد برترین آسیب در همدان صحبت کرد و با صراحت افزود: در همدان بدترین و برترین آسیب، وجود والدین بدسرپرست است یعنی چیزی که دانش آموزان ما را تهدید میکند خانواده های بدسرپرست هستند والدینی که طلاق گرفته اند یا در حال طلاق هستند و یا والدینی که به فرزندانشان بی توجه هستند.

وی افزود: تمام تلاش آموزش و پرورش اینست که نقش مدیریتی خانه و مدرسه را بیشتر کند یعنی به نوعی ارتباط مدرسه و خانواده را از گذشته بیشتر کند.

وی با بیان اینکه طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) در 12 آموزشگاه استان با پوشش 5 هزار و 600 نفر از دانش‌آموزان، همکاران و والدین به اجرا در آمده است، افزود: طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در60 کلاس پایه هشتم با پوشش 900 نفر از دانش‌آموزان، از دیگر برنامه‌های اجرا شده در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

جعفری خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، آموزش مهارت‌های تاب‌آوری برای 37 هزار نفر از دانش‌آموزان پایه‌های چهارم ابتدایی تا دوازدهم در برابر مشکلات و آسیب‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های مهم اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی 97-96 است.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی، دانشکده علوم پزشکی و نیروی انتظامی از شاخه های اصلی برای یاری رسانی آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان هستند.
/امیر حسین بهرامی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار