آیین افتتاح طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان در آذربایجان شرقی

پاشایی تاکید کرد: نظارت دقیق بر پایگاه های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان

تبریز (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بر نظارت دقیق بر پایگاه های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۳۱۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
پاشایی تاکید کرد: نظارت دقیق بر پایگاه های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان

جعفر پاشایی در آیین افتتاح طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به ابتدایی و پیش دبستانی در مدرسه استتثنایی پسرانه رشد ناحیه یک تبریز با بیان این که در دنیا دو دیدگاه علمی در مورد پدیده های اجتماعی وجود دارد، گفت: در نگاه توصیفی بحث تعریف و توصیف مورد نظر است و در نگاه تفسیری و تحلیلی باید مساله را شناخت و برای مشکلات احتمالی راه حل ارایه کرد ودر کشور ما بیشتر نگاه دوم حاکم است.

وی بیان کرد: بعد از این موضوع، بحث کارایی درونی و بیرونی مطرح است که در کارایی دورنی آنچه انجام میدهیم باید درست باشد و به نحو احسن از عهده کارها برآییم و در کارایی بیرونی همه اقدامات و فعالیت ها باید به تربیت شهروند مطلوب منجر شود.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: در نظام سنجش کشورما سنجش سلامت مهم است چون که اگر ما بخواهیم نسل آینده را بسازیم باید از هم اکنون شروع کنیم تا شهروند مسئول تربیت کنیم.

پاشایی بر نظارت دقیق پایگاه های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان تاکید کرد و ادامه داد: چون این پایگاه ها کار با اهمیت غربالگری را انجام می دهند و این امر از حساسیت بالایی برخوردار است لذا کار نظارت باید دقیق تر انجام شود.

وی ادامه داد: رضایتمندی اولیا از دستگاه تعلیم و تربیت بسیار مهم است و چون خانواده ها به فرزندان خود حساس هستند که در مدارس عادی یا در مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه درس بخوانند، لذا نحوه برخورد در پایگاه ها بسیار مهم است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: این طرح با هماهنگی آموزش و پرورش با اداره بهداشت استان انجام می گیرد و برای آینده نظام جمهوری اسلامی و دستگاه تعلیم و تربیت برنامه مهمی است پس با ههاهنگی بین بخشی باید به شکل موفق به اجرا درآید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار