مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی:

اطلاع رسانی جامع نقش اساسی در تحقق اهداف طرح سنجش سلامت دارد

تبریز(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی درجلسه ستاد سنجش سلامت جسمی و آمادگی جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی سالتحصیلی۹۷-۹۸ در سال اجلاس تالار معلم گفت: اطلاع رسانی جامع نقش اساسی در تحقق اهداف سنجش سلامت دارد.

کد مطلب: ۹۲۱۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
اطلاع رسانی جامع نقش اساسی در تحقق اهداف طرح سنجش سلامت دارد

جعفر پاشایی در این جلسه گفت: برنامه ریزی، اجرا، هماهنگی بین بخشی و نظارت در راستای اجرای هر چه بهتر طرح سنجش ضروری است.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی با میزان رضایتمندی اولیا ارتباط مستقیم دارد ، افزود: زمان دقیق سنجش سلامت، تعداد پایگاهها و محل پایگاههای سنجش سلامت و....به دقت در اختیار اولیا قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی رضایتمندی عمومی را سرلوحه کار دانست و افزود: در این راستا نیازمند توجیه عوامل اجرایی و نظارتی در طرح سنجش سلامت دانش آموزی هستیم.

پاشایی در پایان خواستار " دقت انجام کار، جلوگیری از اتلاف وقت مراجعین در پایگاهها" برای اجرای طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان و دانش آموزان شد.

مریم خوشبخت در ادامه افزود: امسال بیش از ۶۵ هزار دانش آموز بدو ورود به دبستان و نو آموز پیش دبستانی سنجش سلامت خواهند شد که از این تعداد بیش از ۳۳ هزار دانش آموز پایه اولی و ۳۲ هزار نوآموز بدو ورود به پیش دبستانی است.

رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان یاد آور شد: ۴۶ پایگاه سنجش سلامت در نواحی و مناطق مختلف آذربایجان‌شرقی جهت اجرای این طرح مهیا شده است که تبریز با ۱۳ پایگاه، مراغه و مرند هر کدام با دو پایگاه دارای بیشترین تعداد پایگاه سنجش سلامت هستند.

وی اضافه کرد: ثبت نام طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود دبستان و پیش دبستان از ۲ تیرماه۹۸ شروع می شود.

خوشبخت تصریح کرد: هزینه سنجش برای هر نوآموز ۳۰ هزار است و سنجش سلامت شامل ارزیابی شنوایی، گفتاری، بینایی، دید و رنگ، قد و وزن، تعیین بی ام آی ومعاینات بالینی و پزشکی و..است.

رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان در پایان خاطر نشان ساخت: اگردر پایگاه های اولیه در سنجش مورد مشکوکی تشخیص داده شد نوآموز جهت ارزیابی دقیق به پایگاه های تخصصی معرفی می شوند و اگر متخصصین پایگاه های تخصصی، نوآموز را مشکل دار تشخیص داده جهت دریافت خدمات آموزشی ویژه، نوآموزان را به مدارس و یا مراکز ویژه معرفی می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار