خوشبخت خبر داد: سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی 75000نوآموز آذربایجان شرقی در 46 پایگاه

سنجش متقاضیان جهش تا ۱۵ مرداد ماه

تبریز (پانا)- رییس آموزش و پرورش استثنایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی 75 هزار نوآموز بدو ورود به ابتدایی و پیش دبستانی استان در 46 پایگاه خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۱۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
خوشبخت خبر داد: سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی 75000نوآموز آذربایجان شرقی در 46 پایگاه

مریم خوشبخت در آیین افتتاح طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به ابتدایی و پیش دبستانی در مدرسه استتثنایی پسرانه رشد ناحیه یک تبریز با اشاره به تاریخچه طرح سنجش اظهار داشت: پیشگیری از بروز تشدید بیماری ها و برنامه ریزی آموزشی متناسب با استعداد کودک، تشخیص و جایگزینی آموزشی کودکان با نیازهای ویژه، کمک به بهبود کیفی آموزشی و کنترل عوامل موثر افت تحصیلی، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکان از اهداف مهم این طرح هستند.

وی ادامه داد: سال گذشته با 336 نوآموز بازمانده از سنجش در بین سایر استان ها کمترین جامانده را داشتیم که امسال مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: امسال در قالب این طرح 75 هزار نوآموز شامل 40 هزار نوآموز ابتدایی و 35 هزار نوآموز پیش دبستانی در 46 پایگاه مورد سنجش تحصیلی و سلامت جسمانی قرار می گیرند که از این تعداد 13 پایگاه در تبریز و 2 پایگاه در مرند و 2 پایگاه در مراغه و یک پایگاه تخصصی ویژه استعداد یابی در تبریز فعال است.

خوشبخت گفت: طرح سنجش نوآموزان پیش دبستانی در نواحی پنج گانه تبریز، اسکو، خسروشاه، ایلخچی، آذرشهر، عجب شیر، بناب، ملکان، مراغه، صوفیان، شبستر، تسوج، مرند، جلفا، بستان آباد، تیکمه داش، اهر و میانه انجام خواهد گرفت و هدف از این ارزیابی مداخله بهنگام است.

وی با اشاره به فرآیند ثبت نام نوآموزان گفت: اولیا بعد از ثبت نام در مدرسه و اخذ نوبت توسط مدیر مدرسه با در دست داشتن شناسنامه خود و کودک، کارت واکسیناسیون، یک قطعه عکس می توانند به محل سنجش مراجعه کنند و هزینه سنجش 250 هزار ریال است که از طریق دستگاه پوزقابل پرداخت است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اضافه کرد: فرآیند سنجش در پایگاه ها در گمتر از یک ساعت به پایان می رسد و هرکسی که در موقع مقرر به پایگاه مراجعه نکند باید 100 هزار ریال جریمه بپردازد.

خوشبخت گفت: در این فرآیند، بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و سلامت جسمانی از لحاظ شاخص های مختلف سنجش می شوند و در صورت وجود هرگونه مشکل به حوزه های تخصصی ارجاع داده می شوند.

وی افزود: در حال حاضر 400 نفر از نیروهای مشغول در پایگاه ها در کارگاه های اموزشی هفته قبل شرکت کردند و آموزش های لازم را گذراندند و تمامی پایگاه ها به تجهیزات لازم مجهز هستند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: همزمان با سنجش نوآموزان، متقاضیان جهش نیز تا 15 مرداد ماه مورد ارزیابی قرار می گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار