ساماندهی خانه مسافرهای غیرمجاز ضروری است

همدان (پانا) - رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان ساماندهی خانه مسافرهای غیرمجاز شهر را ضروری دانست.

کد مطلب: ۸۳۱۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
ساماندهی خانه مسافرهای غیرمجاز ضروری است

مریم روانبخش در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا که پیرامون موضوع بررسی طرح پیشنهادی بخش خصوصی در ساماندهی خانه مسافرهای شهر همدان با حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه مسافران از اقشار مختلف جامعه هستند و بعضی از آنها برای اسکان، کمپ‌های اقامتی را انتخاب می‌کنند بر این اساس ساماندهی خانه مسافرهای شهر امری ضروری است.

روانبخش با بیان اینکه برای گردشگرپذیری شهر، باید تمامی جوانب از جمله امکانات رفاهی و اسکان مناسب را در نظر گرفت، اظهار کرد: فعالیت کارتن‌به‌دستان برای اسکان مسافران در شهر در کنار معایبش نسبتاً مزایایی نیز برای شهر به دنبال دارد اما باید این فعالیت ساماندهی شده و براساس اصول و چارچوب مشخصی باشد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که شهرداری متولی ساماندهی خانه مسافرها نیست اما شورا به عنوان پارلمان شهری وظایفی در این زمینه دارد و با توجه به پیش رو داشتن رویداد همدان 2018 حضور نابسامان کارتن به‌دستان در شهر جلوه نامناسبی در دید نخست گردشگر و مسافر ایجاد می‌کند.

روانبخش با اشاره به معضل فعالیت سوییت منزلهای غیرمجاز در شهر اظهار کرد: ساماندهی این منازل در شهرهای شمالی صورت گرفته اما هنوز در همدان برنامه ساماندهی شده‌ای برای آن تدوین نشده است.

روانبخش با بیان اینکه ساماندهی خانه مسافرها از مطالبات شهروندان است، افزود: این ساماندهی از حساسیت بالایی برخوردار است براین اساس باید تمامی ارگانهای ذیربط برنامه‌ای منسجم و منظم و در چارچوب قانون برای آن تدوین کنند همچنین نیاز است این امر با هماهنگی جامعه هتل‌داران انجام شود تا در قالب وظایف آنها صورت پذیرد.

وی با تأکید بر اینکه مسافران و گردشگران باید در اماکن امن از همه لحاظ اسکان یابند، افزود: در ساماندهی خانه مسافرها باید تمامی جوانب از جمله ایمنی منازل، مکان و فضای فیزیکی و روحی منطقه مدنظر باشد؛ چرا که این موارد در جذب دیگر گردشگران بسیار تأثیرگذار است.

وی گفت: ساماندهی خانه مسافرها رشد و رونق صنعت گردشگری و اقتصادی را به دنبال دارد و در این راستا باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: مدیریت شهری و اداره میراث فرهنگی و گردشگری می‌تواند در زمینه سرانه مسافرپذیری به خوبی وارد شده و با بخش خصوصی همکاری کنند و سوییت منزلهایی که شرایط پذیرایی را داشته باشند در چتر حمایتی خود قرار دهند.

وی با تأکید بر حمایت تمامی ارگانهای ذیربط درخصوص ساماندهی سوییت منزلهای غیرمجاز اظهار کرد: در این راستا شناسنامه‌دار شدن منازل پیامدهای خوبی به همراه خواهد داشت که مهمترین آن آبروی شهر و استان است.

وی با تأکید بر اینکه در ساماندهی خانه مسافرها باید با هماهنگی لازم و مدیریت خوب وارد شد، گفت: نقش مشارکت شهروندان هم در این اقدام مهم حائز اهمیت بوده و موفقیت طرح در گرو حمایت و همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری و دیگر ارگانهای مربوط است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار