معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

اصل مهم در برگزاری نمایشگاه قرآن ،نمایش توانمندیهای فردی افراد در جامعه است

تهران(پانا)- معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اذعان داشت: ما نباید فکر کنیم ، دانش آموزان با نیازمندی های ویژه، توانمندی هایشان نیزمحدود است.

کد مطلب: ۸۲۶۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
اصل مهم در برگزاری نمایشگاه قرآن ،نمایش توانمندیهای فردی افراد در جامعه است

محمدحسن عظیم عراقی، در گفتگو با خبرنگار پانا شهرستانهای استان تهران ودر حاشیه برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، اظهار داشت: ما یک بحثی که در نمایشگاه ها داریم، ارائه توانمندی های افراد مختلف با توجه به تفاوت های فردی که دارند،میباشد.

وی در ادامه فزود: شاید بعضی ها این فکر را داشته باشند که بچه هایی با نیازمندی های ویژه ،توانایی هایشان بسیار محدود است، در صورتی که اینطور نیست وما الان دانش آموزانی را داریم که توانمندی هایشان را اینجا به نمایش می گذارند، صوت زیبایی از قرائت قرآن دارند، حافظ قرآن هستند، مداح اهل بیت (ع)هستند و کارهای هنری مانند معرق کاری، نقاشی، خطاطی انجام می دهندو بنابراین یکی از اصلی ترین نکات مهم که نقاط قوت این نمایشگاه به حساب می آید، به نمایش گذاشتن توانمندی افراد مختلف است.

عراقی تاکیدکرد : اگر به تفاوت های فردی این دانش آموزان نگاه کنیم، میتوانیم متوجه شویم ،هر فردی با هر میزان توانایی از نظر جسمی میتواند یکسری از کارهایی را انجام دهد، البته شاید در یک یا دومورد دچار یکسری از مشکلات یا معلولیت ها باشند، اما این نشان دهنده این نیست که آن فرد درهیچ زمینه ای استعداد یا توانایی ندارد .

معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد:ما در بحث پایگاه های تابستانی قصد شادی و آموزش مهارت های زندگی را داریم و سعی میکنیم توانمندی های این دانش آموزان را به نمایش بگذاریم و از همه گروه های دانش آموزان با شرایط های ویژه بتوانیم استفاده کنیم.

/خبرنگار: محمدعلی دهقانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار