برگزاری حلقه عشاق دانش آموزی در استان همدان

همدان (پانا) - سرپرست سازمان دانش آموزی استان همدان گفت: مراسم پرفیض اعتکاف دانش آموزی با عنوان"حلقه عشاق" در شهرها و مناطق این استان در شب های قدر برگزار میشود.

کد مطلب: ۸۲۵۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری حلقه عشاق دانش آموزی در استان همدان

محسن عسگری در جلسه ستاد اجرایی اعتکاف دانش آموزی استان همدان گفت: اعتکاف از جمله عبادت‌های مستحب است که در آن، فرد برای مدتی در مسجد می‌ماند و روزه می‌گیرد؛ ارکان این عبادت، اقامت در مسجد و روزه داری بوده و معتکفان بیشتر وقت خود را صرف انجام اعمال عبادی می‌کنند.

وی افزود: حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم می فرمایند:المُعتَکِفُ یَعکُفُ الذُّنوبَ ویُجری لَهُ مِنَ الأجرِ کَأجرِ عامِلِ الحَسَناتِ کُلِّها؛ کنزالعمّال ، 'معتکف همه گناهان را در بند می‌کند و مانند کسی که همه خوبی‌ها را انجام داده است، به او پاداش داده می‌شود.

عسگری با اشاره به اینکه این مراسم حسنه در طول تاریخ اسلامی همیشه در قلوب مسلمین جایگاه خاصی داشته، گفت: خوشبختانه مراسم اعتکاف پس از پیروزی انقلاب اسلامی رنگ و بوی خاص تری گرفت و همه ساله شاهد حضور قشرهای مختلف به عنوان معتکف در مساجد کشور هستیم و در این بین حضور دانش آموزان رنگ زیباتری به این آیین عبادی و دینی می دهد.

وی اظهار کرد: مراسم اعتکاف هر ساله توسط این سازمان و با همکاری دیگر تشکل های مربوطه با حضور دانش آموزان علاقمند به اعتکاف در سطح استان و شهرستان های کشور برگزار میشود.

وی افزود: در این طرح دانش آموزان دختر و پسر به تفکیک جنسیت در مساجد مجری حضور پیدا کرده و در برنامه های متنوع پیش بینی شده از سوی استان ها و مناطق و شهرستان ها شرکت میکنند.

عسگری گفت: دانش آموزان دختر و پسر دوره های تحصیلی اول و دوم متوسطه، اعضای تشکلهای دانش آموزی پیشتازان، بسیج دانش آموزی و اتحادیه انجمن های اسلامی، هلال احمر، شورای دانش آموزی، کانون های فرهنگی- تربیتی و سایر دانش آموزان علاقمند به آشنایی با معارف اسلامی و احکام دینی میتوانند در این مراسم شرکت کنند.

سرپرست سازمان دانش آموزی استان همدان گفت: تشکیل حلقه های معرفتی با حضور دانش آموزان و مربیان با موضوعیت ماه مبارک رمضان، ولایت مداری ، خودسازی** برگزاری سخنرانی های معرفتی، اخلاقی با استفاده از اساتید دانشگاه ** بیان خاطرات شهدا و رزمندگان، ایثارگران و جانبازان**پخش کلیپ های معرفتی** برپایی نماز جماعت. و برگزاری برنامه های معنوی و فرهنگی دیگر از نکات اجرایی حین برنامه است.

وی با اشاره به اینکه در هر منطقه و شهرستان حداقل یک مسجد ویژه خواهران و یک مسجد ویژه برادران است گفت: در صورتی که در مرکز استان، مناطق و شهرستان معتکف بیشتری متقاضی باشد مساجد بیشتری اضافه میشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار