امضا تفاهم نامه اداره کل فنی و حرفه ای و دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد

یزد (پانا) - در مراسمی، تفاهم نامه همکاری فنی و حرفه ای و دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد امضا شد.

کد مطلب: ۸۲۵۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
امضا تفاهم نامه اداره کل فنی و حرفه ای و دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد

در مراسمی که امروزبا حضور حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد و علی ‌آقا افضلی، مدیر کل فنی و حرفه ای استان یزد برگزار شد، تفاهم نامه همکاری امضا شد.

حجت الاسلام گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد در این نشست با اشاره به فعالیت های اعضای کانون های مساجد استان در زمینه تخصص و اشتغال گفت: ما پیش از این نیز با اداره کل فنی و حرفه ای استان همکاری داشته ایم اما با امضای تفاهم نامه سعی می شود تا به صورت منظم و تشکیلاتی این امر پیگیری شود.

وی افزود: ما معتقدیم که کانون ها بایستی فعالیت های خود را با آموزش همراه کنند تا متخصص و تکنسین تربیت کنند.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد تصریح کرد: ما سعی داریم در قالب تفاهم نامه، فعالیت های اموزشی در حوزه فنی و حرفه ای را طی فرایندی مطلوب برای مخاطبان خود تعریف و اجرا کنیم و به نوعی با تخصص و آموزش های لازم در راستای اشتغال اعضای کانون ها گام برداریم.

حجت الاسلام گرجی گفت: ما در استان بیش از 810 کانون فرهنگی هنری داریم که بستری مناسب برای آموزش های لازم جهت ارتقا مهارتهای فنی و حرفه ای است.

علی آقا افضلی، مدیر کل فنی و حرفه ای استان یزد نیز در این نشست بیان کرد: وظیفه ما در بحث فنی و حرفه ای، بالا بردن سطح مهارت و ایجاد اشتغال است که کانون های مساجد به نحوی فعال می توانند ما را در این امر یاری کنند.

وی افزود: ما در کنار بخش دولتی، آموزشگاه های آزاد را داریم که آنها نیز میتوانند با تعامل با کانون ها با تخفیفات ویژه در راستای حرفه آموزی گام بردارند.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان یزد بیان کرد: اگر ما نیاز سنجی را به خوبی انجام دهیم به نحوی فعال می توانیم در زمینه کسب و کار فعالیت کنیم.

در پایان این نشست نیز تفاهم نامه همکاری بین دو مرکز امضا شد که متن آن به شرح زیر است:

به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال جاری با شعار حمایت از کالای ایرانی و اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران، طرح جامع توانمندسازی و تحول اجتماعی و نیز در راستای ارتقاء سطح مهارتی اعضای کانونهای فرهنگی و هنری مساجد و با عنایت به سابقه همکاری گذشته،استمرار و ارتقاء آن تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد که از این پس به اختصار فنی و حرفه ای نامیده می شود به نمایندگی آقای علی آقا افضلی به نشانی یزد، بلوار دانشجو، سه راه تعاون ، مجتمع ادارات،جنب اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد که از این پس به اختصار کانون نامیده می شود به نمایندگی آقای مصطفی گرجی به نشانی یزد، بلوار دانشجو،جنب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح موارد ذیل منعقد می شود:

ماده 1- موضوع و اهداف

توانمندسازی جامعه هدف کانون از طریق ارائه آموزشهای مهارتی و شغلی به منظور کارآفرینی، احراز شغل مناسب و نیز اشاعه فرهنگ مهارت آموزی در بین آنان.

ارتقای سطح مهارت های شغلی جامعه هدف کانون فرهنگی و هنری مساجد بر اساس نیاز حال و آینده کار.

آموزش کار تیمی اعضای کانون جهت تشکیل بنگاه های اقتصادی و تعاونی ها متناسب با پتانسیل های جامعه هدف و نیاز بازار کار.

بازبینی و اثر بخش نمودن دوره های آموزشی -مهارتی بر اساس بازخوردگیری از ورودی و خروجی ها با توجه به میزان جذب در بازار کار یا میزان علاقه مندی اعضای کانون.

تسهیل در صدور مجوز و قائل شدن اولویت برای افراد جامعه هدف (اعضای کانون) در برخورداری از اقدامات حمایتی دولت در بازرار کار و اشتغال

ماده 2- تعهدات فنی و حرفه ای

برنامه ریزی در برگزاری دوره های آموزشی مهارتی مورد نیاز کانون فرهنگی و هنری مساجد در حد امکان.

تهیه، تولید و بروزرسانی استانداردها و نرم افزارهای آموزشی مورد نیاز با همکاری کانون

3-2برگزاری آزمون های تئوری و عملی، تامین آزمونگران، اعلام نتایج آزمون و صدور گواهینامه های آموزشی

تسهیل در صدور مجوز تاسیس آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای ویژه کانون با رعایت مفاد آیین نامه نحوه تشکیل و اداره آموزشگاه های آزاد

2-5فراهم نمودن بستر مناسب جهت آموزش معرفی شدگان توسط کانون در رشته های فنی در قالب انعقاد قرارداد آموزشی

2-6تامین مربی جهت برگزاری دوره های آموزشی مساجد(در صورت امکان)

ماده3- تعهدات دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد

3-1 نیاز سنجی و اولویت بندی جامعه هدف و اعلام آن به فنی و حرفه ای

3-2 اعلام پتانسیل های موجود(فضا، امکانات سخن افزاری و نرم افزاری) در مساجد به فنی و حرفه ای

3-3 تامین فضاهای آموزشی و آزمون ، تجهیزات و ابزارآلات کارگاهی، وسایل کمک آموزشی و مواد مصرفی استاندارد جهت برگزاری دوره های خدماتی-آموزشی در مراکز کانون در صورت وجود فضای اضافی(درحد امکان)

3-4 همکاری در تهیه، تولید و به روزرسانی استانداردها و نرم افزارهای آموزشی و ارائه خدمات فنی و تخصصی در این زمینه

3-5 تامین هزینه ثبت نام، مشاوره و آزمون کارآموزان

3-6 تامین اعتبار مورد نیاز بر اساس قیمت تمام شده جهت دوره هایی که برای جامعه هدف کانون برگزار می شود. قرارداد عالی مورد نیاز براساس ضوابط موجود در هر مرحله بین فنی و حرفه ای و کانون مبادله خواهد شد.

ماده 4- تعهدات مشترک

4-1 به منظور کیفی سازی آموزش های مهارتی و شغلی جامعه هدف اداره کل و کانون نسبت به تهیه و تدوین مواد کمک آموزشی (کتاب، CD و...) در موارد مورد نیاز و در قالب کمیته کاری اقدام می نمایند.

4-2 انتخاب و معرفی دانش آموزان و دانشجویان و اعضای کانون واجد شرایط جهت حضور در مسابقات استانی و ملی المپیاد مهارت با هماهنگی فنی و حرفه ای و کانون در قالب قوانین و مقررات صورت
می گیرد.

ماده 5- مدت زمان اجرا

این تفاهم نامه از زمان امضاء به مدت دو سال شمسی معتبر و قابل اجرا بوده و در صورت رضایت طرفین بازنگری و تمدید خواهد شد.

ماده6- این تفاهم نامه در 6 ماده و در دو نسخه تنظیم شده و به امضای طرفین رسیده که هریک از نسخ آن حکم واحد دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار