امام‌جمعه اسلامشهر :

اساس خلقت بشر تعلیم و تربیت است

اسلامشهر (پانا)-امام جمعه اسلامشهر گفت :بشر با یادگیری و یاددادن زنده است وبر اساس آیات قرآن کریم پروردگار عالم خود را معلم معرفی می‌کند.

کد مطلب: ۸۱۸۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
اساس خلقت بشر تعلیم و تربیت است

حجت‌الاسلام محمدعلی نوروزی درخطبه‌های نماز جمعه چهاردهم اردیبهشت97 با توصیه همگان به تقوا ،به ولادت امام زمان (عج) در ماه مبارک شعبان اشاره کرد و اظهار داشت: سیصد هزار روایت از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع)پیرامون حکومت، ولادت، غیبت و ویژگی‌های حضرت مهدی (عج) روایت نقل‌شده ودر میان روایات، روایاتی نیز وجود دارد که حضرت فاطمه زهرا (س) روایت می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از بزرگان اهل سنت در خصوص جانشینان پیامبر و حضرت مهدی (عج) گفت: پیامبر اکرم (ص)در حدیثی می‌فرمایند، من سرور پیامبران الهی هستم و علی بن ابی‌طالب سرور همه جانشینان میباشد، جانشینان بعد از من ۱۲ نفر هستند که اول آنان علی و آخر آنان مهدی است.

نماینده ولی‌فقیه در اسلامشهر با تأکید بر اینکه اعتقاد ما شیعیان مستحکم است، افزود: ما بر اساس روایات متعدد از پیامبر امامت را جزء اصول دین و تعداد امامان را دوازده نفر می‌دانیم.

وی با اشاره به هفته گرامیداشت معلم تاکید کرد: اساس خلقت بشر تعلیم و تربیت است ،بشر با یادگیری و یاددادن زنده است و اگر این‌ها نباشد با سایر موجودات و حیوانات تفاوتی نخواهد داشت وبر اساس آیات قرآن کریم پروردگار عالم خود را معلم معرفی می‌کندو خداوند رحمان است که رحمت او موجب شده قرآن را به پیامبرش بیاموزد.

یامام جمعه اسلامشهر با تأکید بر اینکه پیامبران الهی نیز آمدند که بشر را تعلیم کنند، گفت: هر صنعتی را یک پیامبری به مردم خودش آموخته، خیاطی را حضرت ادریس و زره بافی را حضرت داوود آموخته و بنابراین پیامبران الهی نیز معلمان بشریت بودند.

حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و گرامیداشت مقام معلم گفت: الگوی معلمان استاد مطهری است و امیرالمؤمنین(ع) در حدیثی می‌فرمایند، ای مسلمان برای پدرت و معلمت از جای خودت برخیز اگرچه امیر و فرمانروا باشی.

وی با اشاره به ورود به ششمین هفته از تظاهرات روز بازگشت مردم فلسطین گفت: شش میلیون نفر از مردم فلسطین در کشورهای اطراف آواره هستند و اسرائیل غاصب زمین‌ها و خانه‌های آنان را غصب کرده. فلسطینیان طی تظاهرات روز بازگشت اعلام می‌کنند که می‌خواهند به سرزمین‌های خود بازگرداندند و انشالله موفق نیز خواهند شد.

خطیب نماز جمعه اسلامشهر با اشاره به حمله سعودی‌ها و هم‌پیمانان آنان به یمن با چراغ سبز آمریکایی افزود: سعودی‌ها در جدیدترین حملات خود یک مرکز انتقال خون را که محل حضور مجروحان بود هدف قراردادندودر این حمله حاکمان عربی که با دشمن سازش می‌کنند سکوت کردند ومجامع بین‌المللی و طرفداران حقوق بشر بزرگ ساکت هستندو سردمداران و استکبار جهانی نیز از سعودی‌ها حمایت می‌کنند وباوجوداین حاکمان آینده این جهان چه خواهد شد.

وی با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی و لزوم حمایت از کالانی ایرانی گفت: به تاریخ که نگاه می‌کنیم علما و شخصیت‌های بزرگ کالای خارجی مصرف نمی‌کردند، امام خمینی(ره) می‌فرمودند، کشور را از ننگ وابستگی به بیگانه نجات دهیدواگر می‌خواهیم کشور ما وابسته به بیگانه نباشد باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنیم تولیدکنندگان داخلی را کمک کنیم و کالای ایرانی مصرف کنیم ولو اینکه مقداری کیفیت آن پایین‌تر باشد ،لیکن هم‌میهن ما این کالا را می‌سازدو باید آنان را حمایت کنیم.

امام‌جمعه اسلامشهر تأکید کرد: مرحوم مدرس حتی در زمان نمایندگی مجلس شورای ملی پیراهنش کرباسی بود که در ایران بافته می‌شد وپیراهن ایشان در تاریخ معروف است و مرحوم آیت‌الله نجفی مرعشی به مکه نرفت برای اینکه مستطیع نبود از بیت‌المال نیز نخواست برای رفتن به مکه استفاده کندو ایشان لباس و پارچه ایرانی استفاده می‌کرد و به خیاط سفارش می‌کرد که پارچه ایرانی باشد.

/خبرنگار:ریحانه فتحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار