در سفر یکروزه جعفر پاشایی به منطقه کندوان مطرح شد:

ظرفیت های موجود در آموزش و پرورش آذربایجان شرقی شناسایی شده اند

کندوان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه ظرفیت های موجود دستگاه تعلیم و تربیت مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: شناسایی این ظرفیت ها در شرایط موجود امری خطیر بوده که ما شاهد تحقق آن بودیم.

کد مطلب: ۸۱۸۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت های موجود در آموزش و پرورش آذربایجان شرقی شناسایی شده اند

جعفر پاشایی طی سفر یکروزه خود به این منطقه با حضور در جلسه شورای آموزش و پرورش ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته معلم، گفت: این منطقه علیرغم تنگناهای مالی جزء مناطق موفق بوده است که به سبب وجود نیروی کار و مدیری لایق و جوان در منطقه است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سال های اخیر تنگناهای و محدودهای بسیاری سر راه آموزش و پرورش بوده است، گفت: با تلاش و ایجاد علاقه و انگیزه توانسته ایم به بیشتر این مشکلات خط بطلان بکشیم.

پاشایی ضمن خاطرنشان ساختن این مطلب که ظرفیت های موجود دستگاه تعلیم و تربیت مورد استفاده قرار گرفته است ، گفت: شناسایی این ظرفیت ها در شرایط موجود امری خطیر بوده که ما شاهد تحقق آن بودیم.

وی بیان کرد: در استان نزدیک 72 میلیارد تومن از محل مشارکت های مردمی جذب آموزش و پرورش شده است که علت این مشارکت اعتماد عمومی به قشر معلم و نهاد اموزش و پرورش است.

پاشایی گفت: بر اساس ارزیابی گروه های مختلف رتبه اول بر اساس نظریه سنجش کشور مربوط به معلمان است که همچنان مورد اعتمادترین افراد در جامعه بشمار می آیند.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان با یادآوری اینکه بحث رضایتمندی همکاران از اولویت های کاری ماست، اذعان داشت: کاهش هزینه ها و تامین امور رفاهی و خدماتی در حد وسع و توان همکاران مانند ایجاد باشگاه فرهنگیان در تبریز و برخی شهرستان ها و تاسیس مرکز درمان بیماران صعب العلاج از اهم این رویدادها بوده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش دستگاهی عظیم و وسیع می باشد، خواستار همکاری و هماهنگی تمامی بخش ها و اقشار در امور مشارکتی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برای انسداد مبانی بیسوادی اقدامات خوبی در مناطق محروم انجام شده است، گفت: در سال تحصیلی‌ جاری ۱۶۴ مدرسه روستایی دارای یک تا چهار دانش‌آموز در سطح استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه در ماه پایانی سال گذشته آموزش‌ و پرورش نسبت به پرداخت‌ مطالبات همکاران و بازنشستگان نگاه ویژه ای داشت، افزود: در استان نیز با پیگیری‌های انجام شده بخش عمده پرداخت‌ مطالبات معلمان در حوزه پرسنلی و بازنشستگان انجام شد و تنها پاداش بازنشستگان سال گذشته باقی مانده است.

وی با اشاره به برخی عملکردهای آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی گذشته ادامه داد: یکی از این اقدامات مهم در سال گذشته طراحی و استقرار نظام جامه برنامه ریزی بود و در حال حاضر تمامی مدارس استان حتی در دورترین نقاط استان دارای برنامه هستند و این برنامه ریزی و استقرار آن از صف تا ستاد اجرا می شود.

این مقام مسئول از احداث 162 نمازخانه ی مدرسه ای در مدارس خبر داد و افزود: بیشتر این نمازخانه ها با مشارکت خیرین ساخته شده است.

پاشایی در پایان با اشاره به اینکه هفته معلم فرصت مناسبی برای تکریم فرهنگیان است، گفت: طبق برنامه ریزی ستاد گرامیداشت هفته معلم 38 عنوان برنامه برای بزرگداشت این ایام در نواحی و مناطق تدبیر شده است.

عیسی سینافر در جلسه شورای اداری منطقه کندوان گفت: در این منطقه 84 روستا با جمعیت 21 هزار نفری می باشد که در بین 116 مدرسه منطقه 24 مدرسه متوسطه و 67 مدرسه ابتدایی و 25 پیش دبستانی دایر می باشد.

رئیس آموزش و پرورش منطقه کندوان خاطر نشان شد: 15 مدرسه توسط خیرین در سال های اخیر ساخته شده است و در جشنواره خیرین تهران دو میلیارد و 800 میلیون تومان توسط خیرین جهت مدرسه سازی تعهد شد.

سینافر اذعان داشت: این منطقه همچنان با کمبود فضای آموزشی مواجه است که نیازمند مساعدت بیشتر مسئولین و خیرین هستیم.

وی از کسب رتبه اول در حوزه آموزشی در بین مناطق هم شان این منطقه خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار