نماینده مردم اسلامشهر، تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی:

در ذات دین اسلامی تجلی دموکراسی وجود دارد

اسلامشهر (پانا)-همایش نهم اردیبهشت روز شوراها با حضور نماینده مردم اسلامشهر، تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی و فرماندار اسلامشهر در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۷۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
در ذات دین اسلامی تجلی دموکراسی وجود دارد

در این همایش مصطفی کواکبیان با اشاره به کلام خداوند متعال در قرآن کریم که به پیامبر اسلام(ص) سفارش میکند، در کارها با مردم مشورت کند، اظهار داشت: کاری که با مشورت مردم انجام شود، در صورتی که خوب نباشد، کسی مقصر نیست، چرا‌که با تصمیم‌گیری و مشورت مردم انجام شده است .

وی در ادامه افزود: پس ازگذشت چهل سال از انقلاب اسلامی هنوز جایگاه شوراها آن طور که مدنظر قانون اساسی است تحقق نیافته و حتی پارلمان محلی را مانند نامش هم نمی‌بینیم، در حالی که در کشورهای پیشرفته وظیفه نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، محیط زیست و... برعهده شوراهاست و ما از این موضوع فاصله‌ داریم.‌

کواکبیان تاکید کرد: ما نمایندگان حوزه انتخابیه تهران، اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس با حضور خود در میان مردم پیگیر مسائل و مشکلات آنهاهستیم .

وی تصریح کرد: اعضای شوراهای شهر و روستاها به این نکته توجه کنند که مسئولیت‌ها زودگذرند و باید تلاش کرد تا در پایان دوران مسئولیت، نام نیکی از خود برجای بگذارید .

نماینده مردم اسلامشهر، تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی اصول کار را تعهد به مردم عنوان کرد و افزود: ما باید نسبت به مردم متعهد باشیم و منافع عموم مردم را در نظر بگیریم و بدانیم که خدواند همواره نظاره‌گر اعمال و آگاه بر تصمیمات ما است.

کواکبیان با انتقاد از رفتار و عملکرد دوگانه برخی افراد تصریح کرد: متأسفانه برخی از مسئولان و اعضای شورا‌ها رفتارشان با گفتار و کردارشان تفاوت داشته و به نوعی دارای دوگانگی هستند، به عنوان مثال به مردم می‌گویند در راستای حمایت از کالاهای ایرانی، کالاهای خارجی مصرف نکنید، اما خودشان بهترین کالاهای خارجی را مصرف می‌کنند و اینگونه از کالاهای ایرانی حمایت می‌کنند.

/خبرنگار:فاطمه قدم زاده/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار