جلسه مشترک تشکل های دانش آموزی با معاونین پرورشی نواحی پنجگانه تبریز/
علمی: فعالیت دانش آموزان در قالب تشکل ها سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود
تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: : باید فرصتی مهیا کنیم تا همه دانش آموزان در تمامی تشکل ها عضو شده و فعالیت کنند برای این که حضور دانش آموزان در تشکل های دانش آموزی قطعا جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی را خواهد گرفت.
![علمی: فعالیت دانش آموزان در قالب تشکل ها سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود](https://cdn.pana.ir/thumbnail/YzZlNDAkh9zR/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHbDLIQE1rXKQsAIKXaKdntA,,/YzZlNDAkh9zR.jpg)
طاهر علمی در جلسه مشترک تشکل های دانش آموزی با معاونین پرورشی نواحی پنجگانه تبریز در محل سازمان دانش آموزی استان دو عامل عقل و عاطفه را وجه تمایز انسان با جمادات عنوان کرد و گفت: اگر تمامی برنامه ها و فعالیت ها با عقلانیت پیش رود بهتر نتیجه خواهیم گرفت.
وی افزود: رسالت اصلی آموزش و پرورش یادگیری است ولی یادگیری که فقط مبتنی بر دانش باشد جوابگوی نیازهای نوجوانان نیست و دانش به تنهایی نمی تواند گره ها را باز کند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان تربیت اجتماعی را مهم ترین تربیت ها عنوان کرد و ادامه داد: دانش آموزی که در طول 12 سال تحصیلی مهارت نه گفتن یا مهارت حق طلبی و امثال آن را یاد نگیرد و فقط به یادیگیری فرمول های ریاضی و فیزیک همت گمارد این دانش آموز قطعا در تراز نظام جمهوری اسلامی تربیت نشده است.
علمی با بیان این که تشکل های دانش آموزی بزرگترین و تاثیرگذارترین محفل برای ارتقا سطح تربیتی هستند، گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 6 ساحت تربیتی تعریف شده و هدف از ایجاد تشکل های دانش آموزی متعدد فعالیت هر کدام در یک حوزه است.
وی تاکید کرد: باید فرصتی مهیا کنیم تا همه دانش آموزان در تمامی تشکل ها عضو شده و فعالیت کنند برای این که حضور دانش آموزان در تشکل های دانش آموزی قطعا جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی را خواهد گرفت.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بر توسعه منابع انسانی تاکید کرد و افزود: کمبود نیروی متعهد و متخصص در برنامه های تربیتی بیش از پیش احساس می شود .
علمی با بیان این که خانه، مدرسه و جامعه سه ضلع ملثث تربیت نوجوانان هستند، گفت: خانواده اولین رکن تربیت محسوب می شود ولی باید گفت که مدرسه به دلیل جایگاهی که دارد نقشی به مراتب مهم تر و خطیرتر را برعهده دارد.
وی همچنین بر غنی سازی و جذاب سازی برنامه ها و ایجاد انگیزه و علاقه در دانش آموزان و مهارت افزایی آن ها تاکید کرد.
مدیر سازمان دانش آموزی نیز در این جلسه با بیان این که اکنون زمان جزیره ای عمل کردن گذشته است، گفت: امروزه نقش تشکل های دانش آموزی در تربیت اجتماعی دانش آموزان و تمرین کار گروهی برکسی پوشیده نیست.
صمد علیزاده بر استمرار این جلسات در طول سال تحصیلی تاکید کرد و ادامه داد: ما اگر بتوانیم حتی فقط یک دانش آموز را به مسیر درست و صحیح سوق دهیم قطعا در کار خود موفق بوده ایم.
ارسال دیدگاه