رئیس جهاد کشاورزی اسلامشهرخبر داد:

برگزاری دوره آموزشی کشاورزان اسلامشهری در مورد مقابله با سِن گندم

اسلامشهر(پانا) - رئیس جهاد کشاورزی اسلامشهر از برگزاری دوره آموزشی آشنایی مقابله با سِن گندم و غلات به کشاورزان شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۳۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره آموزشی کشاورزان اسلامشهری در مورد مقابله با سِن گندم

علی محمدحسینی ،رئیس جهاد کشاورزی اسلامشهر،هدف ازبرگزاری این دوره آموزشی را ارتقاء دانش بهره برداران بخش کشاورزی در جهت مبارزه با سن گندم درفصل داشت برشمرد.

وی در ادامه افزود: سن غلات مهم ترین آفت گندم و جو است که با تغذیه از گندم و جو در مراحل مختلف رویشی موجب کاهش عملکرد و از بین بردن خاصیت نانوایی گندم می گرددواین آفت که در کوه ها و زیر بوته های گون زمستان گذران می کندو در اواسط اسفند با گرم شدن هوا به مزارع حمله می کند و پس از تغذیه، جفت گیری و تخم گذاری می کند .

رییس جهاد کشاورزی اسلامشهر با بیان اینکه تولید گندم به عنوان محصول استراتژیک حائز اهمیت است، اظهار داشت: با توجه به اینکه مبارزه باسن همگانی می باشد،همکاری کلیه کشاورزان دراین امر ضروریست و در صورت عدم مبارزه به موقع بعد از خسارت سن به مزارع و برگشت به اماکن زمستان گذران درسال بعد خسارت بیشتری به مزارع خواهند رساند .

حسینی هدف تشکیل دوره آموزشی ترویجی مبارزه با سن غلات در جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر را تولید بیشتر و کنترل آفت دانست و بیان کرد: مبارزه با سن از اولویت برنامه های جهاد کشاورزی است و کلیه کارشناسان حفظ نباتات شهرستان با بازدید روزانه از مزارع تحت پوشش کارشناسان درحال اطلاع رسانی به کشاورزان میباشند .
رییس جهاد کشاورزی اسلامشهر تاکید کرد: کشاورزان برای مبارزه از سم دسیس که سمی تماسی و گوارشی است به نسبت مناسب با نظر کارشناسان حفظ نباتات استفاده می نمایند.

/خبرنگار:سمیه محمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار