وزش تندباد دراستان اردبیل

طوفان در بیله سوار یک کشته و دو زخمی بر جای گذاشت

اردبیل (پانا) - مدیر ستاد مدیریت بحران استان اردبیل گفت: طوفان علاوه بر وارد کردن خسارت قابل توجه به تاسیسات زیربنایی، مبلمان شهری، مزارع وباغات در استان موجب جان باختن یک نفر ومصدوم شدن 2 نفر دیگر شده است .

کد مطلب: ۸۰۹۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
طوفان در بیله سوار یک کشته و دو زخمی بر جای گذاشت

فرهاد عبدالعلی پور درجریان بازدید از مناطق طوفان زده شهرستان مشگین شهر گفت: متوفی خانم 45ساله ای از اهالی جعفرآباد می باشد که بر اثر سقوط ایرانیت جان خودرا از دست داده است. در این حادثه یک نفر نیز مصدوم شد.

در حادثه دیگری در روستای قباد آباد بیله سوار مرد 31 ساله ای بر اثر سقوط درخت مصدم شده است.

وی گفت: بر اثر طوفان 76خودرو دچار خسارت شده و10مورد آتش سوزی روی داده است .

مدیر ستاد مدیریت بحران استان افزود در حال حاضر برق 185روستای استان قطع می باشد که از این تعداد 83روستا در شهرستان مشگین شهر واقع شده است .

عبدالعلی پور با بیان اینکه وقوع طوفان در این موقع از سال ناشی ازتغییرات فصلی می باشد از شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی موجب کاهش خطرات طوفان شوند.

وی گفت بر اسای اعلام هواشناسی استان در 24ساعت گذشته بیشترین سرعت طوفان از شهرستان مشگین شهر با سرعت 144کیلومتر بر ساعت گزارش شده وسرعت طوفان در شهرستانهای گرمی 135 وگردنه الماس 130کیلومتر بر ساعت بوده است .

فرماندار مشگین شهر نیز گفت بر اساس ارزیابیهای اولیه طوفان بیش از 50میلیارد ریال به تاسیاسات زیر بنائی، مزارع باغات ومبلمان شهری مشگین شهر وشهرهای تابعه خسارت وارد کرده است .

رحیمی زاد با بیان اینکه به جهت بالا رفتن کدورت آب رودخانه خیاو چایی به عنوان تنها منبع تامین آب شرب مشگین شهر که ناشی از گرد و خاک وذوب شدن برف در ارتفاعات سبلان می باشد اهالی در مصرف آب صرفه جویی کنند.

در شهرستان گرمی نیز طوفان شدید به همراه گردوغبار با سرعت 135 کیلومتر بر ساعت سبب قطع درختان / فرو ریختن چندین ساختمان نیمه تمام و دیوارهای غیرمقاوم ،آتش سوزی منازل براثراتصال برق، شکستن درختان کهنسال، و جریان برق بطورمتوالی را در شهر و برخی روستاها قطع کرد واز نیمه های شب شهررا به خاموشی کشید.

به گفته امامی فرماندارگرمی در حال حاضر به همت نیروهای امدادی اداره برق و اعزام اکیپ‌های مختلف، برق مجددا وصل شده و تیم‌های امدادی در این شهرستان در حالت آماده‌باش کامل هستند.

در اثر وزش تند باد دکل فرستنده صدا و سیما در صایین نیز شکسته است.

سرعت تند باد در شهرستان نیر هم به 115 کیلومتر درساعت رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار