مدیرکل فرودگاه‎های استان خراسان جنوبی خبر داد :

فرودگاه بیرجند به دنبال میزبانی هرچه بهتر مسافران نوروزی

بیرجند (پانا) - مدیرکل فرودگاه‎های استان خراسان جنوبی از تلاش و برنامه‎ریزی این اداره کل برای میزبانی با کیفیت از مسافران نوروزی خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۷۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
فرودگاه بیرجند به دنبال میزبانی هرچه بهتر مسافران نوروزی

هادی سلامی مدیرکل فرودگاه‎های استان خراسان جنوبی درباره برنامه‎ریزی این اداره کل به منظور میزبانی از مسافران نوروزی گفت: ابتدا ستاد نوروزی فرودگاه را با حضور مسئولان فرودگاه و ارگان‎ها و نهادهای مستقر در فرودگاه و شرکت‎های هواپیمایی تشکیل دادیم و طی جلسه‎هایی برای ارائه خدمت شایسته به مسافران نوروزی، برنامه‎ریزی مؤثر و بهینه‎ای کرده‎ایم.

وی افزود: علاوه براین که معاونت‎های مرتبط با عملیات فرودگاهی و هوانوردی و همه ارگان‎ها به صورت کشیک حضور خواهند داشت و گروهی نیز آنکال خواهند بود، یک کشیک اضافه با عنوان جانشین مدیر فرودگاه را نیز ایجاد کرده‎ایم.

سلامی با اشاره به اینکه پاسخگویی به مسافران توسط اطلاعات پرواز و مدیریت فرودگاه به صورت 24 ساعته خواهد بود، گفت: طرح "از من بپرس" را که از نوروز پارسال و در ادامه در پروازهای حج انجام دادیم، امسال نیز داریم و بر اساس آن افرادی با پوشش جلیقه مخصوص، مسافران را راهنمایی می‎کنند. در این طرح مسئولان فرودگاه نیز به طور شیفتی مسافران را راهنمایی خواهند کرد.

مدیرکل فرودگاه‎های استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در بخش نوروزی پرتال فرودگاه اقدام به اطلاع‎رسانی و ارائه اطلاعات کاربردی به مسافران می شود، گفت: همچنین با تعیین یک مسئول به عملکرد سیستم اطلاعات پرواز نظارت خواهیم کرد و به موقع در مونیتورهای ترمینال و پرتال به نمایش در آورده شود.

وی ادامه داد: با بانک‎های مستقر در فرودگاه و اورژانس و تاکسیرانی و غیره هماهنگی کرده‎ایم تا در روزهای تعطیل به ارائه خدمت تداوم دهند و ما هم بر عملکرد آنها و همچنین غرفه‎ها، رستوران و تاکسیرانی نظارت خواهیم کرد.

سلامی با اشاره به اینکه با اداره کل میراث فرهنگی هماهنگی‎های لازم انجام شده است که نماینده‎ای در فرودگاه داشته باشند تا به مسافران اطلاعات گردشگری بدهند، گفت: چیدن یک سفره هفت سین طبق آداب و رسوم خراسان جنوبی و نمادهای فرهنگی این دیار در ترمینال، انجام نظرسنجی از مسافران برای پی بردن به نقاط ضعف و قوت و پاکیزه کردن نمازخانه‎ها، نظارت بر قیمت، نظافت و خدمت‎رسانی پارکینگ‎های خودور به مسافران و آماده‎سازی مهمانسراهای فرودگاه برای پذیرایی از مهمانان، از دیگر فعالیت‎های مربوط به نوروز خواهد بود.

وی درباره زیباسازی محوطه های فرودگاهی در نوروز 97 گفت: در این زمینه رنگ‎آمیزی جدول‎ها و ساماندهی فضای سبز را انجام خواهیم داد و با دقت به بررسی و رفع نواقص ترمینال از نظر صندلی‎ها تسمه نقاله، تابلوهای راهنمای مسافران، چرخ دستی، کانترها و غیره خواهیم پرداخت.

سلامی با بیان اینکه سامانه‎ها و تجهیزات ناوبری و ارتباطی و آتشنشانی و سامانه‎های روشنایی و تأسیساتی و ذخیره آب و ژنراتور برق بررسی شده‎اند و در شرایط خوب و ایمنی به سر می‎برند، گفت: با نماینده شرکت‎های هواپیمایی در فرودگاه درباره تلاش برای جلوگیری از بروز تأخیر و پاسخگویی به مسافران جلساتی را برگزار کرده‎ایم و منشور حقوق مسافری به صورتی قابل مشاهده بر دیوار نصب شده است و به صورت کتابچه نیز توزیع می‎شود.

مدیرکل فرودگاه‎های استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در فرودگاه طبس که فرودگاه دوم استان خراسان رضوی است نیز مشابه همین طرح ها اجرا می شود، درباره آمادگی برای افزایش پروازهای نوروزی گفت: برای افزایش پروازها نیز آمادگی کامل داریم که هم مقاصد پروازی و هم تعداد مسافران افزایش یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار