رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی:
کیفیتبخشی آموزش و جلوگیری از افت تحصیلی دانشآموزان از اهداف تاسیس مراکز جامع سنجش است
مشهد (پانا) - رئیس اداره آموزشوپرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت: کیفیتبخشی آموزش و جلوگیری از افت تحصیلی دانشآموزان از اهداف تاسیس مراکز جامع سنجش است و از سال ۷۰ که سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تاسیس شد، خدمات خوبی به دانشآموزان با نیازهای ویژه ارائه شد که یکی از این خدمات، اجرای برنامه ملی سنجش بود.
جواد روحانی در آیین افتتاح مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بههنگام رشدی و تربیتی شماره ۲ بیدخت شهرستان گناباد اظهار کرد: «ایجاد فرصتهای برابر آموزشی و عدالت آموزشی و تربیتی برای دانشآموزان، یکی از سیاستهای نظام آموزش و پرورش و اسناد بالادستی است و همه دانشآموزان اعم از دانشآموزان بانیازهای ویژه، عشایر و روستایی و ... باید تحت پوشش تحصیلی قرار گیرند.
وی افزود: با اجرای برنامه تحولی سنجش، ۱۰ ماموریت از جمله سنجش و غربالگری نوآموزان ۴ تا ۶ سال که ارزیابیهای گفتاری و رفتاری و شناسایی مشکلات ویژه یادگیری دانشآموزان است به مراکز جامع سنجش محول شد.
روحانی با اشاره به اینکه سنین اولیه رشد کودک، فرصتی طلایی برای مداخلات بههنگام است، گفت: با غربالگری و ارزیابی، مشکلات دانشآموزان شناسایی میشود و در نتیجه مداخلات آموزشی و درمانی بهموقع صورت میگیرد.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه تاسیس مراکز جامع سنجش در کیفیتبخشی آموزش و جلوگیری از افت تحصیلی دانشآموزان موثر است، افزود: حدود ۶۵ مرکز جامع در استان راهاندازی شده که در طول سال، سنجش نوآموزان را انجام میدهند و تاکنون نزدیک به ۵۰ درصد از نوآموزان نوبتدهی شدهاند.
وی ادامه داد: در سال گذشته در شهرستان گناباد حدود ۱۹۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان داشتیم که در یک مرکز جامع، سنجش و ارزیابی میشدند و امسال با راهاندازی دومین مرکز جامع سنجش در بیدخت گناباد، خدمات بهتری به دانشآموزان و روستاهای اطراف آن ارائه خواهد شد.
دانشآموز خبرنگار: حسنا داریوش
ارسال دیدگاه