دانش‌آموز پژوهشگر در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد:

با بهره‌گیری از خرد و دانش، دیدی نوآورانه به دنیای اطراف می‌توان داشت

کرج (پانا) - یکی از دانش‌آموزان پژوهشگر ناحیه ۳ کرج گفت با بهره‌گیری از خرد و دانش و همچنین دیدی نوآورانه به دنیای اطراف، می توان برای هر چیزی راه‌حل‌های مناسب داشت.

کد مطلب: ۱۴۴۲۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
با بهره‌گیری از خرد و دانش، دیدی نوآورانه به دنیای اطراف می‌توان داشت

زهرا سادات هاشمی، دانش آموز دبیرستان فرزانگان 3 ناحیه 3 کرج یکی از پژوهشگرانی است که توانسته مقام شایسته تقدیر در جشنواره بین المللی دانش و مقام اول کشوری در جشنواره خواجه نصیرالدین طوسی را کسب کند.

وی در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «فعالیت های خود را در زمینه پژوهشی از دوران ابتدایی آغاز کردم. در آخرین مقاله ای که روی آن تحقیق صورت گرفت، تقریبا در تمامی مسابقات و جشنواره هایی که شرکت کردم، برگزیده و موفق به راهیابی به مراحل بعد شدم. مقام اول در جشنواره خواجه نصیرالدین طوسی و مقام شایسته تقدیر در جشنواره بین المللی دانش از جمله مقاماتی بودند که با آخرین پژوهش موفق به کسب آنها شدم. همچنین اخیرا از برگزیدگان مسابقات کشوری زیست آزمایشگاهی نیز بودم.»

وی بیان کرد: «از دوران راهنمایی به دنبال فرصتی برای تحقیق در حوزه بیماران سرطانی بودم و بیشتر وقت خود را صرف مطالعه مقالاتی در این حوزه می کردم. در سال های گذشته پژوهش هایی در زمینه نجوم و اخترشناسی، ریاضی و... هم داشتم. در سال دهم که این فرصت در اختیارم گذاشته شد و موظف به انجام پژوهش در زمینه دلخواه خود بودم، سکویی برای رسیدن به اهدافم و پرداختن به رشته مورد علاقه ام را یافتم. جشنواره خواجه نصیرالدین طوسی که در بهار امسال برگزار شد فرصت مناسبی برای نخبگان و پژوهشگران سراسر کشور بود.»

هاشمی افزود: «با بهره گیری از خرد و دانش خود و همچنین دیدی نوآورانه به دنیای اطراف، راه حل های مناسب خود را به جامعه می توانیم برای هر چیزی معرفی کنیم. مسائل و مشکلات فراوانی در جامعه وجود دارند که هنوز دست نخورده باقی مانده اند. به عنوان مثال بیمارانی که هر لحظه جان خودشان را به دلیل نقص گوشه ای از علم و دانش بی نهایتی که هنوز کشف نشده از دست می‌دهند.»

این دانش آموز در ادامه اظهار کرد: «در سراسر جهان هستی بهانه هایی هستند برای درگیری ذهن ما پژوهشگران و این مشکلات و ایده های خلق نشده بسیار فراوانند. من این جهان را غرق در عجایب، ابهامات و مشکلات بیکرانی می بینم و خود را نسبت به آن مشکلات مسئول و موظف به کسب اطلاعات هر چه بیشتر در هر زمینه ای و پژوهش در حوزه های مختلف می بینم.»

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: «ایمان و باور قلبی من همیشه این گونه بوده که هر وقت سختی بر سر راهم قرار داشت، به نتایج کارم باید امیدوارتر باشم و با هر تجربه این باور قلبی در من شدت گرفته است. با تکیه و توکل بر خدا تمامی موانع از سر راه برداشته می شود و هرچه این موانع دشوارتر باشد، نتایج درخشان تر می شود. به دانش آموزان پیشنهاد می کنم که اگر سختی در این مسیر بر سر راهشان قرار گرفت، انگیزه خود را حفظ و با جنگندگی بیشتر به مسیر ادامه دهند و لحظه ای برای کمک به مردم سرزمینمان و چه بسا مردم جهان درنگ نکنند.»

خبرنگار: آیلار فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار