حیدری در گفت‌وگو با پانا:

عیار کشتی ایران در آزمون بزرگ المپیک پاریس مشخص می‌شود

المپیک پاریس زمان مناسب برای ارزیابی عملکرد رئیس فدراسیون کشتی است

تهران (پانا) _ دارنده مدال برنز المپیک توکیو گفت المپیک پاریس زمان مناسبی برای ارزیابی عملکرد رئیس فدراسیون کشتی است، عیار کشتی ایران در این آزمون بزرگ ورزش دنیا مشخص می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۴۲۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
عیار کشتی ایران در  آزمون بزرگ المپیک پاریس  مشخص می‌شود

مراسم ضیافت سده المپیک، دیروز در محل سالن اجلاس سران، با حضور مدال‌آوران یک قرن تاریخ ورزش ایران در ادوار مسابقات المپیک به همت کمیته ملی المپیک برگزار شد.

کیومرث هاشمی وزیر ورزش جوانان، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک و سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در این مراسم حضور داشتند.

تمامی مدال آوران ورزش ایران در ادوار مختلف المپیک از ۱۹۴۸ لندن، تا المپیک ۲۰۲۰ در این مراسم حضور داشتند. نشان لیاقت و افتخار، هدایای نقدی، لوح تقدیر و یک نسخه از کتاب تاریخ شفاهی، هدایایی بود که برای مدال آوران ادوار المپیک ۱۹۸۴ تا ۲۰۲۰ توکیو در نظر گرفته و به آنها تقدیم شد.

از تنها صدای ماندگار "جهان پهلوان غلامرضا تختی" (یادگاری و امانت استاد بهمنش) و موسیقی المپیک ساخته استاد مجید انتظامی نیز رونماییی و نمایشگاهی هم در حاشیه این مراسم، تحت عنوان "یکصد سال ورزش ایران از نگاه مطبوعات" برپا شد.

با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورش و جوانان در ادامه این مراسم از خانواده "جهان پهلوان تختی" و از عنوان‌داران تاریخ ورزش ایران در رشته‌های کشتی و وزنه‌برداری "عبدالله موحد" و "محمد نصیری" تجلیل بعمل آمد.

رؤسای فدراسیون‌ها و مدال آوران بازی‌های هانگژو در کنار بزرگان ورزش ایران که در سال‌های دور بر روی سکوهای قهرمانی ادوار مختلف المپیک قرار گرفتند، از میهمانان ویژه این مراسم بودند.

هم دوره‌های جهان پهلوان تختی و گوش‌شکسته‌های کشتی ایران که در سال‌های دور، برای ورزش ایران افتخارآفرین بودند در جمع این مدال آوران حضور داشتند و از چهره‌های شاخص آنها، می‌توان به "علی اکبر حیدری"، دارنده نشان برنز المپیک توکیو و منصور برزگر اشاره کرد.

قهرمانانی همچون "بهداد سلیمی"، قوی‌ترین مرد ایران و حسین رضازاده مرد تاریخ ساز وزنه‌برداری ایران و جهان در کنار "احسان حدادی"، نایب قهرمان دوف میدانی بازی‌های آسیایی هانگژو و از چهره‌های المپیکی ورزش ایران، نیز در این مراسم حضور داشت، مردی که با رکورد زنی در پرتاب دیسک، مدال‌های رنگارنگ المپیک و بازی‌های آسیایی قاره کهن را در ویترین افتخارات خود دارد. برخی چهره‌های فوتبال ایران هم در این مراسم حضور داشتند.

یوسف کرمی، دارنده مدال برنز تکواندو بازی‌های المپیک هم در این مراسم حضور داشت، نامی که بر روی تاتامی مسابقات المپیک و جهانی و حتی آسیا، لرزه بر اندام حریفان می‌انداخت. در ادامه این مراسم، حاضرین یه احترام اسطوره وزنه‌برداری ایران محمد نصیری ایستاده این مرد بزرگ ورزش ایران را تشویق کردند.

"علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی"، "عسگری محمدیان دارنده خوش‌رنگ‌ترین مدال‌های نقره ادوار المپیک

(سئول ۱۹۸۸ و بارسلونا ۱۹۹۲)"، عباس جدیدی مرد نقره‌ای کشتی ایران در المپیک۱۹۹۶ . هم در کنار بزرگان ورزش ایران همچون "علیرضا رضایی دارنده مدال نقره ۲۰۰۴ آتن" و "علیرضا حیدری صاحب نشان برنز ۲۰۰۴ آتن" در این مراسم حضور داشتند.

بدل جهان پهلوان تختی هم اشعاری از جهان پهلوان تختی را به شکل نمادین اجرا کرد.


"علی اکبر حیدری" دارنده مدال برنز المپیک توکیو در گفت‌وگو با پانا در حاشیه جشن ضیافت سده المپیک، اظهار کرد: کمیته ملی المپیک، با برگزاری این مراسم کار قشنگی انجام داد.

دارنده مدال برنز المپیک توکیو افزود: قهرمانان و مدال آوران امروز ورزش ایران، جا پای بزرگان گذشته گذاشته‌اند و در میادین مختلف بین‌المللی خوش درخشیدند و یکی از این صحنه‌ها، بازی‌های آسیایی هانژیو بود.

حیدری تأکید کرد: تجلیل از این قهرمانان و مدال آوران، باری بر دوش مسئولین ورزش کشور به ویژه کمیته ملی المپیک است و یک انگیزه بزرگ برای حرکت ورزشکاران و مدال آوران کشورمان در مسیر ورزش قهرمانی خواهد بود.

پیشکسوت کشتی کشورمان بیان کرد: المپیک پاریس، جای آزمون و خطا نیست و میدانی به مراتب سخت طرح از بازی‌های آسیایی هانگژو است. همه مدال آوران حاضر در این رقابت‌ها، دنبال کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال المپیک هستند و ورزشکاران ما در رشته‌های مختلف کار سختی پیش رو دارند.

حیدری با اشاره به اینکه المپیک پاریس بهترین زمان و فرصت لازم برای ارزیابی عملکرد رئیس فدراسیون کشتی است، اضافه کرد: عیار کشتی ایران در این آزمون بزرگ ورزش دنیا مشخص می‌شود و باید فراموش کنیم که این رقابت‌ها، میدان محک کشتی‌گیران ایران است، بلکه باید ملی پوشان ما در این رویداد مهم ورزش دنیا، دنبال کسب مدال المپیک باشد.

دارنده مدال برنز المپیک توکیو در واکنش به آینده کشتی یزدانی با تیلور در المپیک پاریس، تصریح کرد: امیدواریم حسن یزدانی، با پشت سر گذاشتن مصدومیت و رسیدن به دوران اوج گذشته خود به سومین نشان المپیکی خود در المپیک پاریس دست پیدا کند و این بار، شاهد پیروزی این کشتی‌گیر ایرانی برابر تیلور آمریکایی باشیم.

حیدری درباره حس خود از رونمایی از صدای آقا تختی در مراسم سده المپیک تأکید کرد : صدای جهان پهلوان ورزش ایران را در جمع مدال آورانی شنیدم که آقا تختی، را الگوی ورزش قهرمانی و مسئول زندگی خود قرار داده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار