دبیر الهیات مدارس اهواز در رابطه با اجرای رتبهبندی:
رتبهبندی معلمان طرح پیچیده و عظیمی بود که به همت دولت سیزدهم اجرا شد
اهواز (پانا) - دبیر الهیات مدارس اهواز با پیچیده و عظیم خواندن اجرای طرح رتبهبندی معلمان، این طرح و رسیدگی به معیشت معلمان را از اولویتهای دولت دانست و گفت این موضوع نشانگر منش مردمی دولت سیزدهم است.
یاسین کایوند، دبیر الهیات مقطع متوسطه اول مدارس اهواز در گفت و گو با پانا در ارتباط با اجرای طرح رتبه بندی گفت: «رتبه بندی طرح پیچیده و عظیمی بود که به همت دولت سیزدهم و پس از کش و قوس های فراوان و اجرایی نشدن در سال های متمادی بالاخره اجرا شد و با توجه به تجربه دولت های گذشته، دولت سیزدهم نیز می توانست این طرح را اجرا نکرده و از بار مالی آن شانه خالی کند؛ اما منش مردمی این دولت مانع از چنین موضوعی شد و همین امر نشانگر آن است که رتبه بندی و رسیدگی به معیشت معلمان در اولویت دولت قرار داشته است.»
وی افزود: «در نظام آموزش و پرورش مسئله رتبه بندی بر روی بسیاری از مباحث میتواند اثرگذار باشد، به عنوان مثال بر مسئله تکریم معلمان و همچنین بالابردن جایگاه علمی، معیشتی، اقتصادی و ... معلمان تاثیرگذار است و این مسئله از جمله ویژگی های خوب طرح رتبه بندی است.»
کایوند اظهار کرد: «البته در بحث رتبه بندی نباید نگاه ها صرفا مالی و اقتصادی باشد، بلکه هدف طرح رتبه بندی علاوه بر این موضوعات در نهایت کیفیت بخشی به معلمان و نظام آموزش و پرورش بوده است.»
دبیر الهیات مدارس اهواز و کارشناس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مورد ادامه روند طرح رتبه بندی گفت: «بنا به گفته وزیر آموزش و پرورش در حال حاضر طرح رتبه بندی در ابتدای راه قرار دارد و در حال تکامل است که قطعا تکامل این طرح، آینده روشنی پیش روی معلمان و آموزش و پرورش کشور ایجاد خواهد کرد.»
ارسال دیدگاه