نومعلم دبیرستان شهید قدرت بیگلو شهرستان ملارد در گفت‌وگو با پانا:

یک معلم خردمند، لذت دانش و بیان خلاقانه تمام امور را در دانش‌آموزان برانگیخته می‌کند

ملارد(پانا) - یک نومعلم در ملارد، نقش یک معلم خردمند را برانگیخته کردن لذت دانش و بیان خلاقانه تمامی امور در دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۵۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
یک معلم خردمند، لذت دانش و بیان خلاقانه تمام امور را در دانش‌آموزان برانگیخته می‌کند

فاطمه علیاری، نومعلم دبیرستان شهید قدرت بیگلو ملارد، در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «شغل معلمی یکی از سخت‌ترین کارها است. معلم با روح و روان انسان‌ها ارتباط دارد که نحوه برخورد با هر فردی متفاوت است. معلم با دانش‌آموزان مختلف که هر کدام فرهنگ، رفتار، استعداد و توان یادگیری متفاوتی دارند، سر و کار داشته و استرس‌های زیادی را باید تحمل کند. او همزمان کارهای زیادی را باید انجام دهد. کارهایی مثل تدریس، کنترل و حفظ آرامش دانش‌آموزان، مشاوره، ایجاد ارتباط نزدیک و دوستانه با دانش‌آموزان. کار معلمی فقط یک شغل نیست زیرا با روح، فکر و ذهن افراد در ارتباط است، به همین دلیل افراد باید با عشق و علاقه این حرفه را انتخاب کنند.»

نومعلم دبیرستان شهید قدرت بیگلو که تدریس خود را در همین سال جاری آغاز کرده، در رابطه با دلیل انتخاب خود برای شغل معلمی تصریح کرد: «از سویی علاقه زیادی که به تدریس و شغل معلمی داشتم، این حرفه را انتخاب کردم و از لحاظی دیگر من به ارتباط با گروه سنی نوجوانان و شغلی که مرتبط با احساسات آنان باشد علاقه زیادی دارم و دوست داشتم با این گروه سنی که پیچیدگی‌های خاصی دارد ارتباط بگیرم و کمک کنم که مسیر پر‌تنش دوران نوجوانی را به خوبی سپری کند. سعی می‌کنم در تدریس، از روش خلاقانه استفاده کنم. در روش تدریس، نقش من به جای سخنران، کمک به دانش‌آموزان در تفکر شخصی، بحث گروهی، بازی با نقش، ارائه نمایش و فعالیت‌های گروهی است.»

نومعلم دبیرستان شهید قدرت بیگلو شهرستان ملارد، در رابطه با تأثیر علاقه و استعداد در این شغل افزود: «صرفا داشتن علاقه برای رسیدن به شغل معلمی کافی نیست از طرفی علاقه یکی از ویژگی‌های اصلی این شغل استریال اما شغل معملی نیازمند توانایی علمی، ارائه مناسب اطلاعات، فن‌بیان، مهارت‌های ارتباط با گروه سنی مورد نظر و.... است، پس تنها داشتن علاقه کارساز نیست.»

وی در رابطه با سختی‌ها و مزایای شغل معلمی ادامه داد: «داشتن شغلی که می‌تواند تأثیر مثبت روی روح و روان دانش‌آموزان داشته باشد، نعمت بزرگی است؛ تأثیری هر چند اندک و تغییر کوچکی در مسیر زندگی دانش‌آموزان، مسیر زندگی ما را نیز تغییر خواهد داد، به شرط آن‌که روح و روانمان را، کمی با روح و روان آن‌ها تطبیق دهیم. ناگفته نماند سختی‌های بسیاری همراه این شغل است؛ روحیه‌های متفاوت دانش‌آموزان و تطبیق نسبی با هر یک از آن‌ها نیازمند کسب تجربه چندین ساله است.»

معلم مدرسه شهید قدرت بیگلو در پایان افزود: «همیشه سعی می‌کنم علم و دانشم را به روز کنم و روش تدریس خلاقانه و جذابی داشته باشم و از همه امکانات استفاده می‌کنم. به اعتقاد من، معلم باید زمان زیادی از وقت خود را با بچه‌ها گذرانده، اشتیاق زیادی به آموزش داشته باشد و از مهارت‌های ارتباطی خوبی برخوردار باشد. باید صبور و خوش اخلاق بوده و روابط خوب و نزدیکی با دانش‌آموزان و والدین آنها برقرار کند. چقدر خوب است که نومعلمان در این موارد کوشا باشند چرا که آینده این دانش‌آموزان بستگی به رفتار و آموزش ما دارد.»

دانش‌آموز خبرنگار: زینب مسکنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار