معلم پایه ششم ناحیه دو بهارستان تاکید کرد:

معلمان باید با استفاده از روش‌های تدریس‌ نوین، دانش‌آموزان را در فراگیری جذب کنند

بهارستان‌ دو (پانا)- معلم پایه ششم دبستان پسرانه مدافعین حرم ناحیه دو بهارستان، بر اهمیت رفتار معلم و والدین با دانش‌آموزان با مشورت و همکاری اولیا و مربی تأکید کرد و درخصوص ارائه راهکار برای تعامل با دانش‌آموزان ابتدایی به ویژه پایه ششم، گفت لازم است تا معلمان با استفاده از روش‌های تدریس‌ نوین دانش‌آموزان را به صورت فراگیری جذب کنند.

کد مطلب: ۱۴۳۱۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
معلمان باید با استفاده از روش‌های تدریس‌ نوین، دانش‌آموزان را در فراگیری جذب کنند

محمد رضایی، معلم پایه ششم دبستان مدافعین حرم ناحیه دو بهارستان، در گفت‌ و گو با پانا با اشاره به اهمیت برخورد والدین و معلم با دانش‌آموز بیان کرد: «معلمان به طور مستقیم با کودکان در ارتباط هستند، که قسمت بزرگی از این ارتباط از طرف آنها صورت می‌پذیرد. یک معلم هوشیار به صورت مستقیم شاهد سرعت و نحوه یادگیری، خلق و خوی دانش‌آموز و نحوه تعامل و یادگیری او در فعالیت‌‌های گروهی و کلاسی است. به همین دلیل در برخی موارد لازم تا معلم برای مشورت، آگاهی دادن و پیگیری کردن با والدین دانش‌آموز در تماس باشد.»

رضایی، در ادامه در راستای ارتباط معلم با والدین جهت آگاه سازی اولیا از وضعیت فرزند خود افزود: «طبق تجربه‌ایی که داشتم، برگزاری جلسه‌ اولیا و همچنین اطلاع دادن اوضاع تحصیلی دانش‌آموزان از طریق، ثبت نمرات دانش آموز از طریق امتحانات کتبی و شفاهی، ثبت گزارش نحوه انجام تکالیف و نحوه تعامل دانش‌آموز در فعالیت‌های فردی و گروهی از کارآمد ترین راهکارها است.»

معلم پایه ششم دبستان، در راستای علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به درس و فراگیری علم اظهار کرد: «باید برای جذب دانش‌آموزان علی‌الخصوص دهه‌های ۸۰ و ۹۰ که سریع از محتوای تدریس خسته می‌شوند، از روش‌های کار‌آمد، مفید، جذاب و مطابق میل و سن دانش آموزان استفاده کرد که از جمله این کارها می توان به روش‌های نوین تدریس، استفاده از ابزار‌های آموزشی و ایجاد انگیزش از طریق پاداش در ازای رفتار مناسب و گرفتن پاداش در ازای رفتار نامناسب اشاره کرد.»

این معلم دلسوز، با اشاره به دانش‌آموزانی که تحت تاثیر عوامل محیطی مانند جو منطقه محل زندگی، از ادامه تحصیل پرهیز کرده و به دنبال کسب درآمد و مشغول به کار شدن می‌پردازند، گفت: «با آگاهی دادن به این دانش‌آموزان و اولیا آنها می‌توان کمک دست آنها در تصمیم‌گیری‌های درست شد؛ برای مثال معلمان یا اولیا می‌توانند با پاداش به دانش‌آموزان در ازای کسب نمرات خوب آنها را به درس علاقه‌مند کنند.»

رضایی، همچنین در ادامه در مورد ارزشیبابی معلمان بر حسب نمره در پایه ششم خاطرنشان کرد: «اکثر معلمان پایه ششم از این روش ارزشیابی استفاده می‌کنند و معلمی که دانش‌آموزان خود را با سیستم نمره در پایه ششم آشنا می‌کند لطف بزرگی به آنها کرده‌ است. دلیل این کار هم آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود با پایه هفتم است که عملکرد مفیدی در یادگیری و تلاش دانش‌آموزان در کسب نمره‌ بالاتر برای موفقیت و تشویقی بیشتر می‌شود.»

وی در پایان افزود: «این روش ارزشیابی به مرور به دانش‌آموزان این را القا خواهد کرد که بین دانش‌آموزی با نمره ۱۸ و فردی با نمره ۱۹، تفاوت‌هایی وجود دارد و این تفاوت در معدل کل نمایان خواهد شد. در ادامه دانش‌آموز پایه ششم متوجه این تفاوت‌ها شده و ذهنیت او نسبت به این ارزشیابی عادی و پخته‌تر می‌شود در غیر این صورت اگر یکباره با سیستم نمره در پایه هفتم روبه‌رو شود، ممکن است دچار سردرگمی شود.»

دانش آموز خبرنگار :حدیث معروف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار