اجرای طرح نظام دوری در آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران، طرح نظام دوری ابتدایی را سپری کردن و تحصیل دانش آموزان از کلاس اول تا کلاس سوم با یک معلم عنوان کرد و خواستار تسریع در اجرایی شدن این طرح موفق شد.

کد مطلب: ۱۴۲۷۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح نظام دوری در آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران

نشست صمیمی طرح نظام دوری ویژه اولیا پایه اول مدارس آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران با حضور معصومه معصومیان؛ معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران، عباس استاد هاشم، معاون آموزش ابتدایی منطقه و دیگر مسئولین برگزار شد.

در این نشست معاون آموزش ابتدایی شهر تهران گفت: نظام دوری ابتدایی، به نظامی گفته می شود که سه پایه اول ابتدایی در یک مدرسه و سه پایه بعدی دوره دوم ابتدایی نیز در مدرسه ای مجزا باشند؛ که در آن معلم 3 سال تحصیلی ابتدایی همراه دانش آموزان باشد. که طبق اعلام آموزش و پرورش، این نظام از کلاس اول تا سوم ابتدایی می باشد. یعنی دانش آموزان پس از ثبت نام کلاس اول تا کلاس سوم تحصیل خود را با یک معلم انجام می دهند.

معصومیان در ادامه تصریح کرد: معلمانی که برای نظام‌دوری انتخاب می‌شوند در پایه ابتدایی صاحب‌نظر هستند و تاکید بر آن است که حائز شایستگی های فنی حرفه ای و تخصصی لازم بوده و توانمندی ذاتی بالایی داشته و علاقمند به فعالیت‌های پژوهشی باشند چراکه قرار است این معلمان تا پایه سوم ابتدایی همراه بچه‌ها باشند.

وی با بیان اینکه این معلمان در پایه اول کاملا توانمندی خود را نشان داده‌اند، ادامه داد: ما در تابستان دوره‌های آمادگی آموزشی را جهت تدریس در پایه دوم و سوم برای این معلمان برگزار خواهیم کرد تا مسائل و موارد تخصصی را در پایه های مذکور به صورت کامل و حرفه ای به این عزیزان آموزش دهیم.

این مقام مسئول ضمن ابراز امیدواری از نتیجه این طرح، بیان کرد: اگر نظام دوری درست اجرا شود و زیر ساخت‌های لازم را داشته باشیم، خروجی بسیار ارزشمندی به دست می آوریم و البته سعی می‌کنیم با پایش های مداوم این اتفاق به درستی رخ دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار