شورای دانش‌آموزی پیشران تحقق ایران قوی‌ است

تهران (پانا) - بیست‌ و ششمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی با شعار محوری «شورای دانش‌آموزی پیشران تحقق ایران قوی‌» در مدرسه شهدای معلم منطقه ۵ و همزمان با تمام مدارس منطقه و نیز سراسر کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۱۸۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
شورای دانش‌آموزی پیشران تحقق ایران قوی‌ است

انتخابات شورای دانش آموزی در همه مدارس منطقه ۵ تهران در دوره‌های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم و همچنین در مدرسه معلم شهید، با حضور فاطمه مجدی؛ کارشناس امور تربیتی اداره کل، ابراهیم کارگر؛ مسئول فعالیت های دانش آموزی، زینب آقا مولائی؛ مسئول فرهنگی و هنری و مدیر و معاونین و معلمان مدرسه برگزار شد.

انتخابات شورای دانش آموزی شور و نشاطی را در میان دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی معلم شهید، ایجاد کرد و آنها توانستند در فضایی سالم به رقابت با یکدیگر بپردازند و در جهت رفع مشکلات مدرسه خود بیاندیشند.

ابراهیم کارگر؛ مسئول فعالیت های دانش آموزی اظهار کرد: شورای دانش آموزی به عنوان بازوی مشورتی مدارس و دارایی ارزشمندی برای آن‌ها است. مسئولان مدارس اگر توجه کافی به چنین تشکل‌هایی داشته باشند، می‌توانند با هم‌افزایی مثبت بین دانش آموزان و کارکنان، در جهت تحقق اهداف پیش بینی شده مدارس گام بردارند. از سوی دیگر، هر یک از دانش آموزان توانایی‌های بالقوه‌ای دارند که با تعامل و مشارکت آنان در فرآیند آموزش و پرورش می‌توان بسترهای لازم برای ورود آنان به اجتماع و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی آینده را فراهم کرد.

وی همچنین گفت: انتخابات شورای دانش آموزشی هر ساله در آبان ماه برگزار می‌شود و دانش‌آموزان داوطلب از طریق سامانه نورینوثبت‌ نام کرده و به مدت پنج روز قبل از انتخابات درباره دیدگاه‌ها، نظرات و برنامه‌های خود به تبلیغ پرداختند و همه دانش‌آموزان از پایه سوم ابتدایی به بعد می‌توانند داوطلب عضویت در شوراهای مدارس شده و در انتخابات شرکت کنند.

در ادامه فاطمه سوری؛ مدیر مدرسه معلم شهید افزود: انتخابات شورای دانش‌آموزی فرصتی است که باعث حضور فعال و بانشاط دانش‌آموزان در فعالیت‌های اجتماعی و پرورشی مدرسه می‌شود و علاوه بر فراهم کردن زمینه‌های به ظهور رساندن توانمندی‌های بالقوه، نقش آفرینی کرده و مسئولیت اجتماعی را هم به فرزندان می‌آموزد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار