امام جمعه شهرستان فیروزکوه:

امروز سیاست آمریکا عوض نشده اما شیوه دشمنی آنها پیچیده‌تر شده‌است

فبروزکوه (پانا) - امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت امروز سیاست آمریکا عوض نشده است ولی شیوه دشمنی آمریکا پیچیده‌تر شده است و در هر فتنه‌ای علیه ملت ایران، دست آمریکا نمایان است.

کد مطلب: ۱۴۱۹۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
امروز سیاست آمریکا عوض نشده اما شیوه دشمنی آنها پیچیده‌تر شده‌است

حسن حیدری، امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌ اول نمازجمعه گفت: یکی از روش‌های مهم تربیت، ارائه الگوهای رفتاری است؛ خداوند متعال در قرآن کریم که کتاب تربیت است، پیامبران و اولیای الهی را به عنوان الگو و اسوه معرفی می‌کند؛ چرا که انسان فطرتاً الگوپذیر است و با شوق و انگیزه از الگوی خود تبعیت می‌کند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه تصریح کرد: اگر ما الگوهای شایسته به فرزندان خود معرفی نکنیم، دیگران اسطوره‌های خیالی و ناشایست به آنها معرفی می‌کنند؛ امروز الگوی فرزندان ما چه کسانی هستند؟

وی اذعان کرد: ما الگوهای واقعی و شایسته در زمینه‌های مختلف زیاد داریم؛ شهدای هسته‌ای،‌ شهدای دفاع مقدّس و دانشمندان بزرگ،‌ الگوهای خوبی برای فرزندان ما هستند؛ مطالعه کتب سیره شهدا امثال مجموعه کتب «قهرمان من» خیلی مفید و تأثیرگذار است.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه در خطبه دوم گفت: ۱۳ آبان سه حادثه مهم اتفاق افتاد؛ اولین اتفاق، تبعید امام عظیم‌الشأن به ترکیه بود؛ حضرت امام ره، برای اعتراض به قانون ننگین و ذلّت بار کاپیتولاسیون و دفاع از حق ملّت ایران، در این روز تبعید شدند و ۱۴ سال از وطن دور ماندند؛ بر اساس کاپیتولاسیون که حقیقتاً «سند بردگی ملّت ایران» بود، اگر یک آمریکایی به یک ایرانی تعرض می‌کرد،‌ دادگاه ایران حق رسیدگی نداشت و آن فرد از مصونیت قضایی برخوردار بود و چه ذلّت بزرگی.

حیدری عنوان کرد: دومین حادثه، در روز ۱۳ آبان رژیم پهلوی تعدادی از دانش‌آموزان را در جلوی دانشگاه تهران به خاک و خون کشید و لذا «روز دانش‌آموز» نامیده شد.

وی افزود: سومین حادثه تاریخی، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان بود که امام راحل، این حادثه را «انقلاب دوم» و انقلابی بزرگ‌تر از اول دانستند، چرا که در انقلاب اول، مردم شاه را بیرون کردند و در این روز، آمریکا را از کشور راندند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه اظهار کرد: برخی به غلط روز ۱۳ آبان ۵۸ (تسخیر لانه جاسوسی) را سرآغاز چالش آمریکا و ایران معرفی می‌کنند و این اقدام را کاری غلط می‌دانند که باعث به دردسر افتادن ایران شد؛ در حالیکه اولاً این اقدام کاری درست بود و باعث شد لانه جاسوسی و شرارت آمریکا بسته شود و اسناد فراوان کشف شده،‌ شاهد بر این مطلب است؛ ثانیاً آغاز چالش آمریکا با ایران، به کودتای سال ۳۲ برمیگردد که آمریکا به دولت مصدق، با اینکه به آمریکا خوش‌بین بود، رحم نکردند چرا که مصدق دنبال نفت ملّی بود.

حیدری عنوان کرد: برخی می‌گویند شعار «مرگ بر آمریکا» موجب دشمنی دو ملّت ایران و آمریکا است؛ ولی اولاً منظور از این شعار،‌ مردم آمریکا نیستند، بلکه منظور مرگ بر سیاست‌های ظالمانه آمریکا، مرگ بر سلطه‌طلبی و جنایات آمریکاست؛ ثانیاً آمریکا دشمنی را با کودتای سال ۳۲ شروع کرد و این شعار اولین بار توسط دانشجویان در روز ۱۶ آذر همان سال سرداده شد.

وی خاطر نشان کرد: امروز سیاست آمریکا عوض نشده‌است، ولی شیوه دشمنی آمریکا پیچیده‌تر شده است و در هر فتنه‌ای علیه ملّت ایران، دست آمریکا نمایان است؛ بنابراین ملّت غیور و قهرمان ایران، با حضور باشکوه در راهپیمایی ۱۳ آبان، بار دیگر خشم خود را از جنایات آمریکا و انگلیس و فرزند نامشروعشان اسرائیل کودک کش، اعلام خواهند کرد.

دانش‌‌آموز خبرنگار: فاطمه صفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار