معاون پرورشی دبیرستان حضرت خدیجه ( س) فیروزکوه:
سرود میتواند به بهبود عملکرد شناختی و کاهش استرس کمک کند
فیروزکوه ( پانا) - معاون پرورشی دبیرستان حضرت خدیجه (س) فیروزکوه با اشاره به اجرای سرود در ۱۳ آبان توسط جمعی از دانشآموزان این دبیرستان گفت که سرود میتواند به بهبود عملکرد شناختی و کاهش استرس کمک کند.
فائزه یوسفیان، معاون پرورشی دبیرستان حضرت خدیجه فیروزکوه ، در گفتوگو با پانا پیرامون برگزاری سرود در ۱۳ آبان گفت :«سرود همواره بخش مهمی از فرهنگ هر جامعه در طول زمان بوده و در جشن های ملی و محلی و حتی آیینهای مذهبی و دینی ما سرود بخش مهمی را شامل می شود .»
وی درباره تاثیرات سرود بر دانشآموزان عنوان کرد:«یکی از تاثیرات مهم سرود نهادینه کردن کار گروهی و اخلاق تیمی در میان دانشآموزان است؛ دانشآموزان با حضور در یک گروه سرود چگونگی کار تیمی در بسیاری عرصهها مانند علمی ، سیاسی ،اجتماعی، فرهنگی وملی را یار میگیرند .»
یوسفیان همچنین افزود :« مشارکت تیمی و گروهی در سرود منجر به ایجاد روحیه همدلی ، همکاری و همچنین ایجاد روابط صمیمانه و در نهایت موفقیتی جمعی میشود، اثرات روانشناختی سرود و موسیقی خیلی قوی و گسترده است و سرود یک روش برای ارتقای سلامت عاطفی و مقابله با استرس برای دانشآموزان است .»
معاون پرورشی دبیرستان حضرت خدیجه همچنین ادامه داد:« سرود میتواند بستر مناسبی برای آموزش مفاهیم پرورشی باشد و اجرای سرود در مناسبتهای مهمی چون سیزده آبان باعث شده تا تبین این مناسبتها راحتتر اجرایی شود و تاثیرگذارتر باشد .»
یوسفیان با بیان اینکه هدف مربیان پرورشی تربیت و پرورش نسلی آیندهساز است بیان کرد : « من نیز در قامت یک خادم و مربی تربیتی و پرورشی مثل تمام همکاران متعهد و مسئول این امر خطیر تربیتی هستم از روشهای کارآمدی چون سرود در این زمینه بهره میبرم .»
وی در ادامه تصریح کرد:« قطعا کار پرورشی ضمن جلوه گر بودن آموزش در مراتبی به مسائل والاتری نیز میپردازد و ما در دبیرستان حضرت خدیجه در تلاش هستیم تا با اجرای سرودهای متنوع در مناسبتهای مختلف توصیف و تبین را راحتتر اجرایی کنیم.»
یوسفیان در پایان خاطر نشان کرد: « ما با ایجاد گروها سرود و پیگیری مداوم آنها امیدواریم که با اجرای این فعالیت ها گوشه ای از تعهد تربیتی خود را در قبال دانش آموزان انجام دهیم .»
دانشآموز خبرنگار: کیانا کیاننژاد
ارسال دیدگاه